Što je CRM i zašto ga čarter tvrtke trebaju
04.08.2020. / E-mail marketing

Što je CRM? CRM (Customer Realtionship Management) je softver, modularni, tehnološki sustav koji uključuje alate za automatizaciju prodaje, analitiku i marketinške alate za prikupljanje podataka o klijentima i osnaživanje prodajnih timova za rad s maksimalnom učinkovitošću.

CRM je zapravo način da organizirate gotovo svu komunikaciju prema svojim klijentima i da pratite sve zadatke koje imate prema klijentima. CRM nije samo prodajni alat uz pomoću kojeg ćete lakše zaključivati prodaju i popuniti svoju buking listu. CRM je sustav koji će vam uštedjeti vrijeme, energiju i novac koji koristite za svoje klijente.

Mnoge čarter tvrtke još uvijek prate svoju prodaju ručno i nemaju automatizirane procese kada je riječ o direktnoj komunikaciji s klijentima. Na taj način troše puno vremena i energije na vođenje bilješki i izvještaja, umjesto da se fokusiraju na ono što je bitno u procesu prodaje.

Primjerice, velika većina čarter tvrtki oslanja se na adresare u svojim buking sustavima koji im služe kao CRM sustav. No prava svrha dobrog CRM sustava je da omogući standardizaciju, automatizaciju i učinkovitost ako ne svih komunikacijskih procesa, tada bar velike većine njih.

Što to znači? Budućnost profitabilnog poslovanja je stavljanje fokusa na klijenta. Kada imate fokus na klijentu tada želite imati što više informcija o njemu kako biste mu isporučili ono što on želi i na neki način on to i očekuje od vas. A u današnje vrijeme kada raspolažemo s jako puno informacija vrlo je teško efikasno upravljati s toliko informacija koristeći excell tablice ili samo običan email.

Na koje sve načine vaš čarter može profitirati od korištenja CRM sustava

CRM za čarter tvrtke

Kada bi vam netko rekao da vaš prodajni tim može imati u danu više vremena za kontaktiranje klijenata i jednostavnije zaključivanje bukinga bez predugih opcija i čekanja na povratnu informaciju od klijenta sigurno bi vas zanimalo kako je to izvedivo.

5 je načina na koji vaš čarter može imati koristi od CRM softvera

1.       Bolja organizacija podataka – u CRM učitate svoje liste potencijalnih klijenata, kontakata i postojećih klijenata te pratite prodaju i aktivnosti kroz sustav

2.       Poboljšana komunikacija – olakšavate svom prodajnom timu da učikovitije radi follow up, automatizirate podsjetnike i spremate različite email predloške za bolju i učinkovitiju prodaju

3.       Lakše dijeljenje informacija – omogućavajući svom prodajnom timu prstup svim zajedničkim informacijama unutar sustava izbjegavate mogućnost da propustite potencijalnog klijenta.

4.       Ostvarite buking – nemojte propuštati prilike. Jednostavno svoju web kontakt formu povežete s kontaktima u CRM-u i prodajni djelatnik radi brzi follow up tako da ne izgubite potencijalnog klijenta. Mnoge operacije mogu biti automatizirane tako da vaš web za vas radi svarno od 0-24.

5.     Analiza rezultata– budite u toku sa stvarnim brojkama, vrlo jednostavno pratite prodajne rezultate i analizirajte jeste li dosegili zadane ciljeve tjedno, mjesečno, kvartalno ili godišnje.

68% korisnika CRM alata izjavilo je da upotrebom CRM-a ostvaruju bolju prodaju zbog mogućnosti brzog follow upa i poboljšanih odnosa s klijentima.

CRM nije samo alat za prodaju već je odličan i kod komunikacije s partnerima ali i s vašim marketinškim timom. Kako imate uvid u svoje prodajne aktivnosti tako vam omogućava djelovanje u marketinškim aktivnostima bazirano na trendovima.

Bez sustavnog praćenja prodajnih rezultata jednostavno ne možete znati koristi li se vaš budžet za marketing učinkovito. Jesu li vaše plaćene oglasne kampanje zaista rezultirale dobrom prodajom.

Koliko bukinga ste zaključili od posljednje email kampanje? Slanje newslettera u obliku specijalnih ponuda i nema baš smisla ako ne možete vidjeti koliko klijenata je odgovorilo na takvu ponudu, a koliko ih je zaita i potrdilo rezervaciju.

Uz dobar CRM imate mogućnost pratiti prodajni ciklus vašeg klijeta i odgovoriti mu na njegove zahtjeve u svakoj pojedinoj fazi prodajnog ciklusa.

No kako smo već prije spomenuli CRM sustav nije predviđen jedino za prodaju, on je zapravo izvrstan za izgradnju boljih odnosa sa postojećim klijentima. Stvaranje baze lojalnih klijenata koji se uvijek iznova, rado vraćaju u vaš čarter zapravo je san mnogih tvrtki. No stvoriti takvu bazu klijenata nije nimalo lako.

Jednako kao što se u čarter bazi brinete za tehničku ispravnost brodova, njihovu dobru opremljenost i čistoću, jednako je važno imati vjerne goste koji će doći na te brodove i što je možda još važnije širiti pozitivan glas i ostavljati dobre on line recenzije. Vaša reputacija danas je dostupna online svima i svakako briga o recenzijama predstavlja nezaobilazan dio vašeg čarter poslovanja.

 

CRM za male tvrtke u nautičkom čarteru

Mnogi će pomisliti da su CRM sustavi namjenjeni velikim tvrtkama no, iako ste vlasnik male tvrtke sa svega nekoliko zaposlenih, vrlo je važno da vodite evidenciju o svim interakcijama sa vašim klijentima.

Često, verujući da je to dovoljno, manje firme se oslanjaju na jednostavnije pohranjivanje važnih informacija. U najboljem slučaju podatke o željama, problemima ili molbama klijenata unose u Excel tablice, ali najčešće ih ispisuju na papire/rokovnike ili, jednostavno - čuvaju u glavi.

Isto tako, upiti klijenata često dolaze preko različitih platformi - telefona, emailova ili društvenih mreža, što sve zajedno dovodi do rasipanja informacija ili čak do njihovog potpunog gubitka. Bez centralnog sustava sa podacima o interakcijama sa klijentom, uvijek postoji vjerojatnost da će vrijedne informacije biti izgubljene ili pogrešno protumačene. To dalje vodi do nezadovoljstva gostiju, a konačno i do njihovog gubitka.

 

Koji CRM odabrati za svoje čarter poslovanje

Danas na tržištu postoji velik broj softverskih CRM rješenja. Od onih najjednostavnijih poput onih koje imate priliku koristiti unutar svojih booking platformi do vrlo naprednih i sofisticiranih s prilagođenim postavkma za vrlo velike prodajne sustave i timove.

U nastavku ćemo navesti samo nekoliko njih koji su u 2020. godini postali nezaobilazni.

Salesforce je all-in-on softver koji radi u oblaku (cloud), i nudi kompletan CRM alat. Zbog svog robusnog dizajna i naprednih mogućnosti, Salesforce se smatra rješenjem za velike tvrtke, ali ga koriste i male tvrtke, start-up kompanije te naravno srednje velika poduzeća. Alati se jednostavno koriste, a korisniku je dostupan veliki broj opcija. No baš zbog jako puno mogućnosti i velikog broja opcija Salesforce može biti zahtjevan za ovladavanje malim tvrtkama u kojima nekoliko osoba upravlja svim procesima. Također još jedan od nedostataka za manje tvrtke je relativno visoka cijena paketa po korisniku.

ZOHO CRM se lako implementira u mala poduzeća, a korisnicima nudi zaista veliki izbor alata, prilagodljiv je potrebama, i funkcionalan u mnogim pravcima. CRM moduli ovog softvera izgledaju moderno, pregledni su i intuitivni. Zoho ima free verziju korištenja s ograničenim mogućnostima i opcijama.

HubSpot nudi poslovne opcije manjim tvrtkama, neovisan je alat i lagan za ulazak u svijet CRM sustava. HubSpot CRM dio je marketing i prodajne platforme i potpuno je besplatan. U svojoj besplatnoj inačici nema ograničenja broja korisnika i nudi najviše u odnosu na sve druge konkurente na tržištu. Ukoliko želite preuzeti besplatan CRM za svoje čarter poslovanje kako bi ste ga podigli na višu razinu zatražite svoj pristup ovdje.

Prethodno spomenuta CRM rješenja imaju besplatne verzije, a sve napredne opcije i dodatni moduli traže odabir neke naplative licence.

Zona plus je HubSpot Solution Partner stoga nas kontaktirajte kako bi vam pomogli s implementacijom ovog sustava u vaše čarter poslovanje.