Trendovi u internet oglašavanju 2021
15.04.2021. / Internet oglašavanje

Trendovi digitalnog oglašavanja uvijek su vruće teme rasprave. To je osobito aktualno sada kada se svijet nalazi u izazovnim vremena. Danas je postavljanje prave poruke pred prave ljude - brzo i učinkovito - poprimilo još veću važnost. Stoga vam u nastavku donosimo najvažniji pregled trendova u internet oglašavanju za 2021. godinu.

Internet oglašavanje danas je od ključne važnosti za svaku tvrtku koja želi ostvariti rast i profit, a posebno za one manje i neafirmirane. Postoji mnogo vrsta internet oglašavanja, a onako ugrubo, ono se može podijeliti na oglašavanje pomoću tražilica (internet stranice, blogovi i sl.), te oglašavanje na društvenim mrežama.

Ako još niste prepoznali važnost internet oglašavanja za svoj brand, vrijeme je da se s time svakako pozabavite. Ono bi trebalo postati jedan od stupova vašeg cjelokupnog marketinškog plana.

Osim dobre strategije, dobar marketinški plan znači i stalno praćenje trendova u internet oglašavanju. Oni se stalno mijenjaju. Ono što je bilo popularno prije godinu ili dvije, sada već izlazi iz trenda i zamjenjuje ga nešto novo i svježe. Ako vaša marketinška strategija nije u skladu s takvim promjenama, drugi će umjesto vas dobiti tržišnu utakmicu. 

Google tablet

Google oglašavanje

Google oglašavanje ili Google Ads jedan je od najpoznatijih i najefikasnijih načina oglašavanja. Ovakvo oglašavanje može donijeti veliku korist, kako oglašivaču, tako i samom brandu, pa njegova popularnost ne opada ni i ove godine.

Funkcionira po principu PPC ili “pay per click”. Uglavnom, vi ste ti koji određujete budžet, postavljate oglas, te vam se novac troši po kliku, tj. tek kad korisnik klikne na vaš oglas.

Korisnike zapravo dosežete kada oni pretražuju pojmove vezane za Vašu tvrtku. Vi plaćate samo za rezultate, kada korisnik klikne na vašu web lokaciju ili uputi poziv vašoj tvrtki. Zanimljivost Google Ads-a je ta što se vaš oglas može pojaviti i u trenutku kada korisnik pretražuje stranice slične vašima.

Kao i ostali, tako je i koncept Google oglašavanja podložan stalnim promjenama trendova na tržištu. Stoga, ako želite ostvariti vrhunske rezultate, potrebno je te iste trendove stalno pratiti. Konkretno, što se tiče 2021. godine, nekoliko je bitnih novosti koje bi vam mogle pomoći da ispravno postavite svoju Google Ads strategiju.

S tim u vezi, treba imati na umu da je PPC sustav koji stalno evoluira, pa je to slučaj i 2021. godine. Jedan od trendova koji se ove godine očekuje je i veća automatizacija PPC koncepta. Smart Bidding i Dynamic Search Ads samo su neki od pojava koje bi u narednim mjesecima vaše poslovanje trebali olakšati i donijeti vam bolje poslovne rezultate.

Od Googlea se također očekuje i još inovacija u ovoj godini, pa bi vam tako razvoj umjetne inteligencije (AI), trebao pomoći u donošenju poslovnih odluka. Također se predviđa da će video oglasi postati ključan dio vaše marketinške strategije.

Nekad je izrada video oglasa bila skupa i namijenjena isključivo velikim TV studijima, ali s pojavom novih softwarea, vrlo često baziranih na umjetnoj inteligenciji, trošak izrade videa znatno se smanjuje. Stoga, uz vrlo prihvatljive troškove možete vrlo precizno i ciljano predstaviti svoj brand, te na kraju biti jako zadovoljni s rezultatima.

 

Facebook

Facebook oglašavanje

Facebook oglašavanje svakako spada među najpopularnije oblike digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj, a stručnjaci se čak slažu i da je Facebook najpopularniji među digitalnim medijima.

Nekoliko je Facebook trendova koji će definitivno obilježiti ovu godinu i tako vam omogućiti bolju prepoznatljivost vašeg branda i lakše postizanje vaših poslovnih ciljeva.

Bez obzira na rast popularnosti TikToka i Snapchata u posljednje vrijeme, Facebook je i dalje najaktivniji marketinški kanal. Stoga, predviđa se da će i u budućnosti ovaj kanal i dalje biti od najveće važnosti za različite brandove. Kada se Facebook tek pojavio, bio je platforma za dijeljenje tekstualnih objava i slika. Međutim, zadnjih godina, otkako se pojavila, video značajka doseže veliku popularnost, pa se dosta marketinških strategija upravo na njoj i bazira. 

Upravo zbog ovoga, mnoge kompanije u videu vide veliki potencijal za svoje marketinške kampanje. Stoga, izgled samog videa je jako bitan, pa je potrebno uložiti svu kreativnost kako bi rezultat bio vrhunski.

Pozitivan trend korištenja ove značajke će se najvjerojatnije nastaviti i u 2021., pa su vam u skladu s tim na raspolaganju i brojne online aplikacije upravo za uređivanje videa koje nude sve što trebate.

Drugi važan trend u ovoj godini je AR (Augmented Reality). AR se razlikuje od VR- a (Virtual Reality). VR podrazumijeva stvaranje cijelih virtualnih svjetova, dok AR ljudi vole upravo zbog filtera koji im pružaju vrhunsko korisničko iskustvo.

Sigurno Vam je poznato da je vrhunsko korisničko iskustvo jedan od stupova uspjeha svakog branda, pa biste tome trebali posvetiti jako veliku pažnju. To znači i praćenje korisničkog ponašanja. Kako bi povrat investicije bio maksimalan, potrebno je pratiti krajnje korisnike, pa je Facebook attribution tool upravo ono što brandu treba.

Apsolutnu dominaciju i ove godine imaju oglasi koji se pojavljuju na zidu korisnika. Stoga, njih je nemoguće ne vidjeti. Prema istraživanjima, većina korisnika Facebooka se najprije angažira kada vidi ovakav tip oglasa, “skrojen” točno po njihovoj mjeri. Na korisnikovom zidu se pojavljuje uglavnom sadržaj koji njega maksimalno zanima, pa ako se među takvim sadržajem nađe i vaš, onda su vrlo velike šanse da ćete potpuno pridobiti pažnju svog potencijalnog kupca. Vrlo vjerojatno ste i sami tko zna koliko puta “lajkali” stranicu nekog branda koji se našao među vašim sadržajem. Budite sigurni da se taj sadržaj na vašem zidu nije pojavio slučajno.

 

Instagram on mobile phone

Oglašavanje na Instagramu

Dobro je poznato da vizualni elementi mnogo lakše osvajaju korisnike, nego tekst, pa je oglašavanje na Instagramu vrlo moćan alat u prezentaciji vašeg branda.

Ako želite više lajkova, klikova, te angažmana, trebate svakako uzeti u obzir i ključne trendove u Instagram oglašavanju ove godine. Oni su vrlo bitni kako biste došli i ostali na vrhu, te se isticali među konkurencijom koja je sve jača i jača.

Činjenica je da Instagram ima mjesečno preko milijardu aktivnih korisnika od kojih više od 500 milijuna gleda Instagram svaki dan. U takvoj gužvi nije lako pohvatati sve konce, niti držati stvari pod kontrolom.

Ako želite osvojiti Vaše potencijalne krajnje kupce, oni moraju obožavati Vaš brand i biti potpuno “zagrijani” za njega. Ako toga nema, nema ni uspjeha, a s time i povrata investicija.

Najbitnije je da uzmete u obzir da sadržaj još uvijek vlada! Poznata uzrečica 'sadržaj je kralj' i dalje ne gubi na važnosti.

Mnogo je dostupnih alata s kojima se može upravljati sadržajem, ali oko toga se ne morate previše brinuti. Naime, od 2019. prisutan je trend prirodnosti i spontanosti koji je baš krenuo od najvećih Instagram influencera. Ipak, ovo ne znači da možete uslikati i dijeliti bilo što. Vrlo je bitno da vaš sadržaj privlači pažnju i da priča neku priču.

Recimo, vaš brand prodaje kolače. Zašto se ne biste snimili u ugodnoj, kućnoj atmosferi kako pripremate kolač i tako potvrdili sebe kao autoritet i majstora vašeg branda? Ljudi će vam vjerovati. Predviđa se također da će ove godine još veću važnost dobiti i Instagram priče jer omogućavaju još veći angažman. Osim toga, kako bi konkurirao TikToku, Instagram je uveo i Reels, mogućnost stvaranja kratkih videozapisa, pa se i tu otvara prilika za ostvariti premoć vašeg branda na ciljanom tržištu.

 

Youtube video shooting

 

Youtube oglašavanje

U tržišnoj utakmici, još je jedan aspekt koji pruža velike mogućnosti za digitalni marketing, a to je Youtube oglašavanje. Ako je riječ o klasičnim reklamama, osim videozapisa, Youtube nudi oglašavanje i putem slika i bannera. Međutim, ako želite snažniji brand, trebali biste se fokusirati na video interakciju s pretplatnicima Vaše stranice.

U približavanju korisnicima je ključ.

Video je vrlo moćan alat za privlačenje pažnje vaših potencijalnih kupaca ili korisnika. Uvijek se, naravno možete odlučiti na već spomenute oblike video oglasa koji će se uglavnom naplatiti u skladu s tim koliko korisnik vidi sadržaj i je li kliknuo na njega.

Ipak, ako se odlučite na oglašavanje kroz vlastite personalizirane oglase, potrebno je voditi računa o kvaliteti videa. Jedan od najvećih trendova u Youtube oglašavanju koje cilja precizno na određeno tržište je upravo sadržaj kreiran od strane korisnika, jer isti nije umjetan, tj. izgleda spontano i prirodno čemu su korisnici u posljednje vrijeme puno više skloniji.

Kod ovakvog tipa oglašavanja, influencer marketing igra ključnu ulogu, jer krajnji korisnik zapravo postaje ambassador samog branda.

Recimo da imate brand koji na tržište plasira tenisice za žene i muškarce. Video korisnika koji te tenisice nosi i uživa u njima kraj rijeke, u planinama, teretani je idealan upravo zbog te prirodnosti i zato jer nema režije kao kod klasičnih reklamnih spotova.

Takav način se u posljednje vrijeme stalno potvrđuje kao recept za uspjeh. Čini se da skupi reklamni spotovi s televizije postaju lagano stvar prošlosti, jer kupci/korisnici sve više povjerenja imaju u onoga tko je njima sličniji, nego u neke idealne modele iz savršenog svijeta.

 

Internet oglašavanje - sljedeći koraci

Ova godina zahtijeva da se prilagodimo marketingu, stavljajući naše korisnike na prvo mjesto i osiguravajući da im mi kao brand pružimo iskustva koja žele i trebaju. Ako se usredotočimo na personalizaciju i kontekstualizaciju, trebali bismo biti u mogućnosti izgraditi snažne odnose i reputaciju s onima koje želimo kao svoje kupce.

Pogledajte kako možete uključiti ove trendove internet oglašavanja u svoju kampanju za 2021. i razgovarajte sa Zona Plus o tome kako vam možemo pomoći da postignete svoje ciljeve rezervirajući besplatne konzultacije već danas.