Strategija digitalnog marketinga – kako ju napraviti
15.12.2020. / Internet oglašavanje

Ako ste ikada razmišljali o oglašavanju na internetu ili jednostavno istraživali kako koristiti digitalne kanale za svoje poslovanje sigurno ste se susreli s pojmom strategije digitalnog marketinga. I vrlo je vjerojatno da niste baš bili sigurni zašto vam treba i kako ju napraviti.

Često se u dosadašnjoj praksi susrećemo s poduzetnicima koji kažu: Mi moramo nešto objavljivati na Internetu. Shvaćamo da se danas prodaje na Facebooku i Instagramu. Znamo da se moramo tu malo više aktivirati jer naši klijenti ipak gledaju društvene mreže. I kada ih mi pitamo što i kome ćete objavljivati, imate li strategiju, odgovor obično bude, nemamo! Ne treba to nama. Mi trebamo samo par objava na Facebooku/Instagramu tjedno, ništa previše, ne želimo dosađivati svojim pratiteljima. No kada ih pitamo kakve bi to objave trebale biti, tada je odgovor često nejasan i poduzetnici nisu u potpunosti sigurni na koji način bi pristupili daljnjem planiranju svojih aktivnosti na Internetu.

Zvuči li vam poznato gore opisana situacija? Pitate li se i vi čemu služi strategija digitalnog marketinga i koje koristi imate od nje? Ako je tako, nastavite čitati jer vam u nastavku objašnjavamo što je to strategija digitalnog marketinga i zašto ju morate imati napisanu za svoje poslovanje ukoliko želite ostvarivati svoje poslovne ciljeve putem digitalnih medija.

Što je strategija digitalnog marketinga?

Što je strategija digitalnog marketinga

Strategija digitalnog marketinga, koja se ponekad naziva i strategija digitalnih medija, plan je za maksimiziranje poslovnih rezultata na Internetu, naravno koristeći digitalne kanale. Za uspješnu strategiju digitalnog marketinga potrebno je uskladiti poslovne ciljeve s mogućnostima. Što to znači? To znači da biste imali plan koji će biti moguće ostvariti potrebno je da imate postavljene realne ciljeve, dovoljno budžeta da pokrenete sve potrebne aktivnosti i ljude koji će znati obaviti različite zadatke.

Stvaranje strategije digitalnog marketinga prvi je korak kod planiranja nastupa na Internetu. I upravo je nemanje strategije jedan od prvih i osnovnih uzroka zašto poduzetnici ne uspjevaju ostvariti značajnije rezultate na Internetu i zašto digitalni marketing često proglašavanju neučinkovitim ( posebice na društvenim mrežama).

I dok se tradicionalne strategije marketinga fokusiraju na dugoročne planove koji se protežu i godinama unaprijed, digitalne strategije se oslanju na kratkoročne, mjesečne planove koji su povezani s konkretnim aktivnostima i mjerljivim poslovnim ciljevima.

Ukratko, strategija digitalnih medija je jednostavno vaš plan nastupa na digitalnim medijima – svojevrstan vodič kako biste znali koje korake trebate poduzeti, u kojem trenutku ih trebate provesti i što vam je sve potrebno da biste ostvarili neki zacrtani poslovni cilj.

Jedan od izazova kod svaranja strategije digitalnih medija za male poduzetnike je shvatiti koji dio poslova se može odraditi unutar tvrtke, koje poslove se mora povjeriti vanjskim suradnicima, a koje poslove trebaju prilagoditi da bi bili što učinkovitiji.

Isto tako važno je napomenuti da ne postoje dvije iste strategije digitalnog marketinga.

Vaše će poslovanje imati jedinstvenu strategiju koja odgovara vašim potrebama i uključuje kombinaciju različitih pristupa.

 

Što strategija digitalnog marketinga nije?

Sada kada smo vam približili što je strategija digitalnog marketinga, mogli biste se zapitati jesu li kampanje digitalnog marketinga ista stvar.

Digitalne kampanje i digitalne strategije nisu isto! Digitalne kampanje su ono što koristite za postizanje ciljeva vaše digitalne strategije. Ako želite uspješno koristiti internetske kampanje, morate najprije stvoriti digitalnu strategiju.

Vaša strategija digitalnog marketinga pomoći će vam u izgradnji uspješnih i strateških marketinških kampanja. Dobro pripremljena i odrađena strategija digitalnog marketinga pomoći će vam da pridobijete vrijedne potencijalne kupce na Internetu i ostvarite prihod za svoje poslovanje.

 

Kako napisati strategiju digitalnog marketinga?

Kako napisati strategiju digitalnog marketinga

Primjetili smo da kod nas među poduzetnicima vlada jedno opće uvjerenje da strategija digitalnog marketinga mora biti opsežan dokument koji će biti natipkan na stotinama stranica i da mora puno koštati. I tu se javlja otpor kod razmišljanja o strategiji kao takvoj. Poduzetnici tada posežu za polovičnim rješenjima koja su im nadohvat ruke, ali ona nisu ni pribižno učinkovita.

Danas kada živimo u ubrzanom svijetu koji se jako brzo mijenja potrebni su nam alati koji će nas dovesti do ciljeva brzo i uz što manji trošak  kako vremena tako i novca.

Strategija digitalnih medija, ili strategija nastupa na društvenim mrežama ne mora biti uopće toliko opsežna i zahtjevati toliko ulaganja. Naravno da ona ovisi o ciljevima koje jedna tvrtka želi postići, no kako se obično radi o malim poslovanjima koja i nisu toliko kompleksna, jednostavna strategija digitalnih medija bit će i više nego dovoljna.

Da biste započeli sa stvaranjem svoje strategije digitalnog marketinga potrebno je znati koji su to ključni elementi koje ona mora sadržavati. Jednom kad prikupite odgovore na ključna pitanja potrebno ih je dokumentirati i donijeti odluku o samoj provedbi.

 

Ključni elementi strategije digitalnih medija

Svaka uspješna digitalna strategija ima nekoliko ključnih elementa. Nastavite čitati kako biste naučili kako razviti svoj akcijski plan za digitalni marketing u četiri osnovna elementa:

1. Poslovanje –ovdje navodite temeljne vrijednosti svog poslovanja. U ovom dijelu potrebno je definirati misiju i viziju poslovanja. Zašto? Zato što iz vaših temeljnih vrijednosti poslovanja proističe mnogo toga. S kim želite raditi, na koji način želite raditi, što želite postići kao i način vaše komunikacije. Nakon što ste još jednom osvijestili svoje temeljne vrijednosti poslovanja potrebno je napraviti kratku analizu trenutnog stanja. Gdje ste sada u svom poslovnom ciklusu, što su vam jake strane, a što slabosti. Koje su vam prijetnje u okruženju, a koje prilike za rast i napredak.

2. Idealni kupci – Ako želite pokrenuti uspješnu strategiju digitalnog marketinga, morate znati koga ciljate. Ne možete imati uspješnu strategiju ako ne znate tko želi vaše proizvode ili usluge. Najbolji način da utvrdite tko je u vašoj ciljnoj publici je stvoriti tzv. 'Buyer Persone' ili 'Idealne kupce'.

Buyer Persone su persone koje predstavljaju ljude zainteresirane za vaše poslovanje.

Većina tvrtki ima nekoliko vrsta ljudi zainteresiranih za njihove proizvode ili usluge. Stvaranje persona pomaže vam razumjeti svaku vrstu osobe koja želi kupiti vaše proizvode ili usluge.

Izgradnja marketinške strategije započinje detaljnim i što opsežnijim opisima Idealnih kupaca.

 

Pa, kako stvoriti 'Buyer Personu'?

Započnite stvaranje svojih idealnih kupaca na temelju postojećih podataka o vašim stvarnim kupcima. Istražite svoju publiku i intervjuirajte ih kako biste saznali više o njima. Želite svoju 'Buyer Personu' temeljiti na stvarnim podacima kako biste osigurali da ne napravite pogrešne pretpostavke o svojoj publici.

Bitno je dokumentirati demografske podatke poput:

Mjesto

Dob

Prihod

Posao

Također ćete željeti znati više osobnih podataka, kao što su:

Ciljevi

Interesi

Hobiji

Izazovi

Na temelju tih podataka možete započeti s oblikovanjem persona za svoje poslovanje. Te će osobe pomoći u oblikovanju vaše strategije i odrediti koje biste kanale trebali koristiti za dosezanje upravo takvih ljudi

3. Ciljevi – ukoliko stvarate akcijski plan digitalnog marketinga tada je ključno da postavite svoje ciljeve. Jednostavno ne možete stvoriti strategiju digitalnog marketinga ako ne znate što želite postići. Usredotočite se na kratkoročne, srednjoročne i dugoročne ciljeve. Ovdje vaši ciljevi moraju biti usklađeni s vašim poslovnim ciljevima. Kada postavljate ciljeve morate odrediti:

  • Što želite postići
  • Kada ih želite dosegnuti
  • Kako ćete mjeriti postignuće

U ovome će vam pomoći postavljanje tzv. S.M.A.R.T. ciljeva.

S.M.A.R.T. je akronim engleskih riječi koje predstavljaju:

  • Specifični: Vaši ciljevi precizno određuju što želite postići. Ne želite postavljati nejasne ciljeve poput 'želimo pridobiti više kupaca', nego 'želimo postići xyz novih kupaca
  • Mjerljivi: Kada postavite ciljeve htjet ćete izmjeriti jeste li ostvarili pojedini cilj. Bitno je da se svaki od postavljenih ciljeva može izmjeriti i prikazati u nekoj jedinici
  • Attainable - Dostižni: Mnoge tvrtke naprave marketinšku pogrešku i postave ciljeve koji nisu realni. Ne biste trebali postaviti sebi za cilj 'ostvariti 2000 kupaca' ako to jednostavno nije moguće za vaše poslovanje.Usmjerite se ka postavljanju kompetitivnih ciljeva umjesto onih koji su nemogući.
  • Relevantni: Vaši ciljevi moraju se odnositi na ono što želite postići sa svojim kampanjama i svojim poslovanjem. Što to znači? To znači npr. ne biste trebali postaviti cilj 'ostvariti 200 novih email pretplatnika' ako uopće ne radite email kampanje. Vaši ciljevi moraju uvijek biti usklađeni s onim što želite ostvariti.
  • Timely – Vremenski ograničeni: Kada postavite ciljeve ključno je da utvrdite vremenski rok u kojem ih trebate ostvariti. Postavite si realne rokove za ostvarivanje ciljeva.

S.M.A.R.T ciljevi će vam pomoći da  bolje odredite targete za svoj akcijski plan. Također će vam pomoći da utvrdite tzv. KPI ili ključne pokazatelje uspješnosti za vaše kampanje. KPI- su pokazatelji kojima utvrđujete kako mjerite uspješnost svojih kampanja. To su metrike poput stope napuštanja ili broja pregleda stranice, a koje vam pokazuju jeste li uspješni ili niste.

 

4. Budžet i vremenski okvir - Kada postavljate strategiju digitalnog marketinga, bitno je znati koliko možete potrošiti i koje resurse imate za svoju kampanju. Ne želite planirati strategiju digitalnog marketinga koja nadilazi vaše mogućnosti.

Najprije utvrdite proračun za svoje marketinške aktivnosti. Najučinkovitije je ako za svaku kampanju izradite proračun. Ova podjela osigurava da svaka metoda ima zadani proračun i da znate koliko možete potrošiti na svaku od njih.

Ako imate samo jedan proračun za sve svoje marketinške napore, na kraju možete pretjerano ulagati u jednu taktiku digitalnog marketinga, a druge zanemariti ili jednostavno potrošiti više od planiranog.

Osim proračuna, morat ćete odrediti i svoje resurse. Ljudi su jedan od vaših najvažnijih resursa. Morate odrediti koliko i koji ljudi će raditi na marketinškim kampanjama. Imaju li ti ljudi dovoljno znanja i vremena da kvalitetno odrade ove zadatke?

Drugi resursi su alati.

Ako imate marketinške alate, poput Google Analyticsa, koji vam pomažu u vođenju ili analizi kampanja, morat ćete ih uzeti u obzir u skladu s proračunom i sredstvima. Utvrdite proračun i resurse kako biste znali što imate prije pokretanja strategije.

Naravno i u ovom slučaju je važno odrediti vremenski okvir u kojem ćete sprovoditi strategiju.

Obično se uzima vremenski rok od 12 mjeseci kako bi se zatvorio jedan ciklus. Također se taj period dijeli na tromjesečna razdoblja s kontrolinim mjerenjima kako bi se mogle podešavati aktivnosti da prate zadane ciljeve.

 

Napravite svoj akcijski plan za digitalni marketing već danas

Strategija digitalnog marketinga uvelike pomaže vašem poslovnom rastu. Kada imate akcijski plan za digitalni marketing, svoje ćete poslovanje usredotočiti na postizanje svojih ciljeva.

U Zoni Plus imamo preko 4 godine iskustva u kreiranju strategija digitalnog marketinga koje rade za naše klijente. Naš tim stručnjaka pomoći će vam u provedbi digitalne marketinške strategije koja vodi do rezultata vašeg poslovanja i pomaže vam u rastu.

Ako želite saznati više o izradi prilagođenog akcijskog plana digitalnog marketinga, kontaktirajte nas putem kontakt obrasca ili zatražite 30 minuta besplatnih konzultacija da biste vidjeli kako vam možmo pomoći u razvoju, pokretanju i upravljanju vašom digitalnom marketinškom strategijom .