10 najboljih besplatnih alata za digitalni marketing
14.01.2021. / Internet oglašavanje

Tijekom izvođenja naših praktičnih radionica digitalnog marketinga pokazalo se da su alati koje preporučujemo za pomoć marketinškim djelatnicima uvijek popularni, a posebno besplatni alati. Na tržištu su dostupni različiti besplatni alati, što je svakako jedan od povoljnih aspekata današnjeg rada u digitalnom marketingu. Ovdje vam donosimo najbolje i u radu najčešće korištene besplatne alate za digitalni marketing.

Kako odabrati alate za digitalni marketing?

Kao poduzetnik koji koristi Internet u svom poslovanju znate da je konkurencija velika. Na Internetu je prava džungla. Stotine prodavača bori se za iste kupce. Povrh toga, bavljenje digitalnim marketingom zahtjeva prilično puno posla. Od istraživanja ključnih riječi do analize kupaca, preko marketinga na društvenim mrežama pa sve do slanja prigodnih e-mail kampanja.

Dobra strana bavljenja digitalnim marketingom je da imate na raspolaganju tehnologiju s najboljim alatima i tehnikama za digitalni marketing. Uz prave alate možete automatizirati zadatke, prikupiti tone vrijednih podataka i pojednostaviti svoje poslovne procese. Ne samo da je to prilika da dokažete koliko ste tehnološki 'pismeni', već znači i da možete uštedjeti vrijeme i resurse.

No što se pokazalo kao problem? Problem je u tome što alati za digitalni marketing dolaze u svim oblicima i veličinama, a svaki nudi potpuno jedinstveni skup značajki.

A kako ćete znati koji od njih je ono što vama treba? Jednostavno, trebate onaj alat koji je u skladu s vašim poslovnim ciljevima.

Imajte na umu da vas odabrani alati mogu unaprijediti ili unazaditi. Još važnije, s pravim odabirom alata moći ćete ostvariti veći profit i zadržati prednost ispred svojih konkurenata.

No prije nego što se odlučite za ulaganje u bilo koji marketinški alat, morate pogledati što svaki od njih nudi i kako to može pomoći vašoj tvrtci.

U nastavku Vam donosimo 10 najboljih besplatnih alata za digitalni marketing za male poduzetnike.

Prema našem iskustvu, ovih 10 besplatnih alata jednostavni su za upotrebu i zahtjevaju minimalne tehničke vještine.

Teamwork

1. Timski rad i project management – Trello

Komunikacija i postavljanje ciljeva za pojedine projekte, poštivanje rokova za sebe i svoj tim ključno je za vaš uspjeh, na mreži ili izvan nje.

Kod projekata u malim tvrtkama glavni zadaci se uglavnom dogovaraju i prate putem e-pošte. Međutim, platforme za e-poštu vrlo su ograničene i jednostavno nisu izgrađene da ispune dinamične i brze zadatke, a koje zahtijevaju aktivnosti digitalnog marketinga.

Trello je jedan od mnogih besplatnih alata za digitalni marketing za jednostavno upravljanje projektima. Prikazujući svaki projekt poput "ploče" koja sadrži "kartice" s kontrolnim popisima te ima korisničko sučelje koje je jednostavno za navigaciju i razumijevanje.

Kao i većina softverskih platformi za timski rad, postoje nadogradive, plaćene značajke, ali njihova besplatna osnovna usluga uključuje važne temeljne značajke kao što je jednostavna organizacija projektnih zadataka i rokova, kontrolne liste s grafikonima napretka, filtriranje podataka, podsjetnici na rokove, jednostavnan prijenos datoteka / privitaka, obavijesti e-poštom i dr.

Za većinu malih tvrtki Trello je jednostavan i moćan način organizacije i planiranja projekata digitalnog marketinga.

 

2. Upravljanje odnosima s kupcima - HubSpot CRM

Softver za upravljanje odnosima s kupcima (CRM) pomaže vam u komunikaciji s vašim kupcima. Od praćenja prodajnog procesa do pretraživanja podataka i organizacije podataka, praćenje vaših kupaca i potencijalnih klijenata puno je lakše pomoću CRM alata.

Tvrtke koje prepoznaju da je kupac u središtu njihova poslovanja, shvaćaju da je najmoćniji alat za kvalitetne odnose s kupcima izvrstan CRM softver. Štoviše, također shvaćaju da smještanje CRM-a u središte njihovih aktivnosti usmjerenih na kupca - prodaje, marketinga i sustava podrške - direktno ima smisla. I to je ono što HubSpot učinkovito radi u svojim čvrsto integriranim CRM-ovima, marketinškim, prodajnim i korisničkim platformama za podršku.

Sučelje alata jednostavno je za upotrebu i nudi upute kroz koje ćete se upoznati s izgledom sučelja i s radom. Također možete uvesti i izvesti kontakte u svoje prilagođene baze podataka za potencijalne klijente ili trenutne kupce.

 

3. E-mail marketing - MailChimp

Marketing putem e-pošte pruža jedan od najvećih ROI-a (povrat ulaganja) od svih ostalih napora u digitalnom marketingu, jednostavno zato što je prikupljanje adresa e-pošte od kupaca prilično jednostavno. A uz moćne i besplatne alate poput MailChimpa, ujedno je i vrlo isplativo.

MailChimp, međutim, pruža više od pukih funkcija izgradnje e-mail kampanje. Njihov plan Forever Free potpuno je besplatan za do 2.000 pretplatnika na popisu i do 10.000 e-poruka mjesečno. Uključuje jednostavan dizajn e-pošte i funkcija prijenosa slika, pohranu medija, predloške dizajna e-pošte, upravljanje listama publike s jednostavnim mogućnostima segmentiranja, obrasce za prijavu i dr.

Također je korisna značajka mogućnost integracije aplikacija treće strane poput Google Analyticsa i društvenih medija.

4. Google My Business

Širenje vijesti o vašem poslovanju ne mora biti skupo. Evo jednog (još uvijek) besplatnog mjesta za početak širenja digitalne vidljivosti vašeg brenda. Najčešće korištena tražilica na svijetu nudi tvrtkama besplatan poslovni profil koji će vam pomoći da se povežete sa svojim kupcima. Profil vaše tvrtke je Googleov izraz za vaš unos na Googleovoj tražilici. Poslovni profili pojavljuju se na Google kartama i u lokalnim rezultatima Google pretraživanja.

Upotrijebite Google My Business za objavljivanje podataka o radnom vremenu, lokaciji i cijenama, razmjenite slike, pa čak ponudite i virtualni obilazak svojeg objekta - a sve će se to publici prikazati u Googleovim rezultatima pretraživanja.

Bonus: Ako imate potpuni profil na Google My Businessu, to također može pomoći ukupnom SEO poretku vaše web stranice.

 

Facebook

5. Facebook

Facebook je vjerojatno najvažniji mrežni profil koji možete stvoriti za svoje poslovanje, s približno 1,70 milijardi globalno aktivnih korisnika svaki dan. Možete stvoriti besplatni poslovni profil, dijeliti informacije o poslovanju, promovirati proizvode i usluge, slati poruke korisnicima i plaćati oglase.

Kako bi od Facebooka iskoristili najveću korist, vlasnici tvrtki trebali bi razumjeti po čemu se razlikuje od ostalih društvenih mreža. Kada su prvi put pokrenute, društvene mreže usredotočile su se na individualno izražavanje, međutim, Facebook je dao prednost izgradnji odnosa.

Tvrtke se mogu povezati sa svojim kupcima i ciljanom publikom radi dijeljenja različitih informacija poput ažuriranja o radnom vremenu, rasprodajama i promocijama, novim ponudama proizvoda, slikama robe i još mnogo toga.

Bonus: Facebook oglasna platforma nudi tvrtkama kreiranje i plasiranje oglasa na Facebooku i Instagramu istovremeno.

 

6. LinkedIn

Linkedin je jedno od najmoćnijih web mjesta za poslovno umrežavanje. Mala poduzeća mogu stvoriti profil, dijeliti ažuriranja, pridružiti se poslovnim grupama i umrežavati se s drugim profesionalcima.

Također, LinkedIn nudi mogućnosti umrežavanja svaki dan. Putem LinkedIna možete proširiti svoje poslovne veze mnogo više nego korištenjem Facebooka ili Twittera.

Važno je da razumijete kako na LinkedInu postoje osobni profili i poslovni profili.  Na svom osobnom profilu članove vaše zajednice ne nazivaju prijateljima ili sljedbenicima; umjesto toga, smatraju se vezama. Imate različite stupnjeve veza: Što ste bliže povezani s nekom osobom, to više načina možete komunicirati s njom ili njom. Na primjer, ne možete poslati privatnu poruku nekome tko nije veza prvog stupnja.

Puno je različitih koristi koje možete imati za svoje poslovanje koristeći LinkedIn od pronalaženja novih radnika do povezivanja s potencijalnim poslovnim partnerima.

 

7. Marketing na društvenim mrežama - Hootsuite

Ako je vaša tvrtka prisutna na više platformi društvenih medija, poput Facebooka, Twittera i Instagrama, nije vam nepoznanica ogromna količina vremena i koordinacije koji su vam potrebni za istraživanje, mozganje, pisanje, reviziju, objavljivanje i planiranje vaših postova. Uz sve to još morate biti angažirani s obožavateljima i sljedbenicima.

Hootsuite je besplatni alat za digitalni marketing koji se integrira s većinom platformi društvenih medija tako da sve te stvari možete raditi na jednom mjestu. Omogućuje vam  vođenje kroz korake kako biste se upoznali s rasporedom, tako da možete u kratkom vremenu lako započeti raditi unutar platforme.

Uz HootSuite Free moći ćete upravljati s više društvenih mreža, zakazivati ​​objave i komunicirati sa svojim sljedbenicima. Također ćete moći pratiti koliko sljedbenika imate na svakoj od vaših društvenih mreža i nadzirati koji postovi generiraju najviše klikova. Ako vaše poslovanje raste, možete preći na jedan od tri premium plana koji vam omogućuju pristup dodatnim profilima, analitici i više korisnika.

8. Google Alerts

Google Alerts je besplatan alat koji malim tvrtkama šalje obavijesti e-poštom kada se sadržaj o njihovom brendu ili određene teme koje žele pratiti objavljuju na internetu.

Najnoviji članci vijesti ili drugi web sadržaj koji sadrži pojam za pretraživanje uključen je u Google upozorenje. Korisnici mogu postaviti obavijesti da dolaze svakodnevno, tjedno ili mjesečno.

Uz Google Alerts možete znati kad se ime vaše tvrtke spominje i na kojoj web lokaciji. Može biti korisno uključiti i uobičajene pravopisne pogreške. Također možete saznati što se govori o proizvodima ili uslugama vaše tvrtke i tko o tome govori.

Može vam koristiti da znate kada se spominje direktor ili vodstvo tvrtke jer ugled direktora može utjecati na ugled tvrtke, pa je dobro znati kad ih se spominje u novom sadržaju.

Promatranje konkurenata još je jedan od praktičnih načina korištenja Google Alerta: Primajte informacije o aktivnostima konkurenata i njihovim novostima.

 

9. Canva

Canva je besplatni softver za uređivanje grafike. Male tvrtke mogu koristiti Canvu za stvaranje zadivljujućih slika na društvenim mrežama, istaknutih ilustracija za članke i drugih sredstava digitalnog marketinga.

Canva je vrlo jednostavna i intuitivna za korištenje te svakako preporučamo upotrebu ovog alata za stvaranje sadržaja digitalnog marketinga.

U Canva-i imate na raspolaganju pregršt već gotovih predložaka u kojima prilagođavate boje, grafičke elemente ili tekst te na taj način stvarate jedinstvene vizuale za svoje poslovanje.

 

9. Lektura i provjera plagijata - Grammarly

Ako niste gramatički guru ili ako nemate lektora koji provjerava sve što napišete na mreži, Grammarly je besplatan alat za koji se trebate prijaviti već odmah danas.

Grammarly ima nadzornu ploču koja djeluje slično kao Google Docs, sučelje alata je vrlo jednostavno i čisto. Da biste započeli svoje pisanje, otvorite novi dokument na nadzornoj ploči i unesite ili kopirajte i zalijepite svoj sadržaj u njega i Grammarly će odmah započeti provjeru pravopisa i gramatike. Dokumente možete spremiti i u alat ako ih trebate za kasniju upotrebu.

Alat možete instalirati i kao dodatak za vaš preglednik - preporučamo Grammarly for Chrome. Jednom instaliran, Grammarly automatski lektorira sve što upisujete na mreži bez potrebe za pristupom nadzornoj ploči u alatu.

Iako postoje nadograđene verzije ovog alata koje se plaćaju, osnovna funkcija može biti spas za sadržaj, uključujući blogove, e-poštu, objave na društvenim mrežama, prijedloge i još mnogo toga.

Google analytics

10. Google Analytics

Google Analytics nezaobilazan je besplatan alat za praćenje podataka pretraživanja za male tvrtke. To je ujedno i alat koji služi za praćenje i procjenu različitih SEO inicijativa. Izmjerite angažman na licu mjesta, izvore preporuka i jedinstvene posjetitelje među ostalim podacima na ovom moćnom resursu.

Google Analytics omogućuje vam da pratite svoje napore u digitalnom marketingu i da znate koje aktivnosti vam se isplate i koliko, a od kojih biste trebali odustati. Jer što vam znače i najbolje reklame na Internetu ako ne znate koliko koristi ste od njih ostvarili?

 

Zaključak

Sužavanje popisa potrebnih alata za digitalni marketing za početak započinje stvaranjem strategije digitalnog marketinga, koja uključuje kombinaciju gore navedenih alata, a koji odgovaraju vašem poslovanju.

Bez obzira na vaše ciljeve, ovi provjereni, moćni i besplatni alati za digitalni marketing za poduzetnike zasigurno će vam pomoći da svoje poslovanje dovedete na višu razinu.

Ukoliko želite saznati više o tome kako se koristiti pojedinim alatima u vaše poslovne svrhe kontaktirajte nas i dogovorite ciljane online radionice 1 na 1 na kojima ćete naučiti koji miks alata je najbolji za vaše poslovanje.