Kako unaprijediti vođenje društvenih mreža

Zašto je važno paziti na objave na društvenim mrežama? Kako to utječe na poslovne rezultate? Saznajte o čemu morate voditi računa kada je riječ o mrežama.

Često imamo situaciju da se poduzetnici pitaju zašto je potrebno biti stalno prisutan na društvenim mrežama. Pitaju se ima li to smisla i koliko je to povezano s njihovim poslovanjem.

Zamislite da otvorite Facebook. I pažnju vam privuče jedna objava. Jedan od Vaših prijatelja koje pratite spremio je savršen ručak. I vrhunski ga aranžirao. Na tanjuru napravio pravu umjetnost. Sve toliko dobro izgleda da ste skoro ljubomorni. Osjećate potrebu pitati za recept. Morate.

Neki drugi prijatelj kojeg pratite, recimo, objavi sliku iz prirode. Na njoj on vježba. Ima savršene mišiće koji kažu da zna što radi. Sigurno ste i vi vidjeli na vašem Facebook zidu bezbroj ovakvih i sličnih primjera.

Nekad ste svoje pratitelje poželjeli pitati za nešto, a nekad ste vi poželjeli sami guglati i sve saznati. Možete biti sigurni da se tako ponašaju i vaši kupci/ korisnici...

Vidite? Zbog toga je bitno da ste prisutni barem na nekoj od društvenih mreža. Pitanja, istraživanje, preporuke… Sve to ide u korist vašeg branda. Zato u nastavku donosimo nekoliko savjeta o tome kako savladati izazove i unaprijediti vođenje društvenih mreža. 

Vođenje društvenih mreža

Popularne društvene mreže u Hrvatskoj 

U posljednjih nekoliko godina puno se toga promijenilo u odnosu na društvene mreže. Iako Facebook još uvijek drži prvo mjesto kod korisnika, popularne društvene mreže u Hrvatskoj su i Instagram i Twitter, ali u posljednje vrijeme i TikTok.

Svaka od ovih mreža je različita. I to po nekoliko stvari. Najprije prema dobi korisnika. Dok je Facebook prilično okrenut 30+ populaciji, na TikToku se još uvijek pronalaze stvari privlačnije tinejdžerima i dvadesetogodišnjacima.

Instagram i Twitter su opet priča za sebe. Prvi je okrenut vizualima i korisnicima orijentiranima na sliku i video, a Twitter ljubiteljima vijesti ili objava koje u sebi sadrže neku novost. Stoga, različite društvene mreže u Hrvatskoj Vam zapravo pomažu i olakšavaju pronalazak ciljanih kupaca/ korisnika.

Prodajete li šalice za popodnevnu kavu? Za gospođe u mirovini? Vaš webshop će onda vjerojatno naći mjesto na Facebooku. Možda je vaš brand trendi odjeća za mlade urbane žene? Onda biste svakako trebali razmisliti o Instagram kampanji?

Nudite usluge poslovnog savjetovanja? Zašto onda ne biste istražili Twitter? To je sjajna aplikacija za objavljivanje novosti i motiviranje vaših korisnika na angažman. Opet, ako ste vlasnik kozmetičkog branda za mlade, recimo nudite proizvode protiv akni, trebali biste razmisliti o TikToku.  


Dakle, koju društvenu mrežu odabrati?

Uzmite u obzir kojoj dobnoj skupini pripadaju Vaši korisnici. Druga bitna stvar su njihove preferencije. S njima se povezuje Vaš brand. Zato, najprije saznajte vole li vaši krajnji korisnici čitati, gledati slike ili video? Stručnjaci se slažu da je gotovo uvijek uz objavu dobro staviti i vizualni element, ali vi trebate znati što ćete najviše objavljivati.

Mladim ženama ljubiteljicama trendi odjeće nećete privući pozornost toliko s poveznicama ili tekstom koliko s atraktivnim slikama. One trebaju vidjeti sliku i pomisliti, barem podsvjesno: “Želim izgledati poput tog modela!”. Onda ste nešto napravili. 
 

Facebook vođenje

Facebook: Najbolja prilika  


Ovisno o dobi i ukusima, i Hrvati imaju svoje favorite kad se govori o društvenim mrežama. Otkako je oko 2010. buknuo broj korisnika, Facebook još uvijek uvjerljivo drži prvo mjesto u upotrebi i broj korisnika i dalje raste. Administratori ove društvene mreže stalno rade na poboljšanju korisničkog iskustva.  
 
Što to znači? Neke stvari koje ste mogli, npr.2011. godine, danas više ne možete. Standardi zajednice se stalno poboljšavaju i svako nedopušteno ponašanje se vrlo brzo sankcionira. To otvara dodatnu priliku za vaš brand i čini cijelo okruženje povoljnim za njegov rast i razvoj.

Sad da se kratko vratimo na prijatelja s početka ove naše priče. Uz svoju sliku ručka recimo da je objavio i kratak opis: “Povrće iz mog vrta kojeg sam sam uzgojio.” Na objavu dobije ogroman broj reakcija i dosta komentara.

Opet, vaš drugi prijatelj objavi samo sliku ili one izlizane opise tipa: “Ono si što jedeš” i sl.

Istina, i takva bi objava dobila nešto reakcija, ali daleko manje nego što bi dobio ovaj sa slikom ručka. Zašto je on dobio više?

Pa moglo bi se dosta jednostavno odgovoriti. Prva stvar. Ljudi imaju točnu informaciju o čemu se radi. Druga stvar. Napisao je: “Povrće iz mog vrta.” Što to o njemu to govori? Voli organski uzgojenu, zdravu hranu. Njegovi pratitelji vrlo vjerojatno vole to isto. Dakle, s njima je našao zajednički jezik. Lako se može zaključiti da on svoje pratitelje poznaje.

Da je objavio, recimo, sliku hrane i fast fooda i stavio “mljac”, teško da bi dobio toliko reakcija. Ovaj primjer tako govori što je bitno na Facebooku, a to je dobro poznavanje prijatelja / pratitelja kojima se obraćate onako kako oni “govore”, tj. objavljuju svoje objave.

Još je nešto zanimljivo, a to su vrste objava. Dosta stručnjaka za društvene mreže se slaže da je Facebook jako personaliziran i najviše voli objave koje relaksiraju, zabavljaju, pa čak i nasmijavaju. Sigurno znate što je to meme! Eto sjajne prilike da zabavite malo svoje kupce / korisnike i da vas zapamte. 
 

Instagram vođenje profila

Instagram: Neka vaš brand zablista 


Otkako se pojavio 2010. godine, Instagram je našao milijune poklonika širom svijeta. Svrha ove društvene mreže je također dijeljenje objava, ali u obliku slike ili videa.

S razvojem influencer marketinga, Instagram se uvjerljivo popeo na prvo mjesto potukavši čak i Facebook gdje je ovaj oblik marketinga također jako zastupljen.

Ako ste vlasnik još neafirmiranog branda, sigurno ste se barem jednom zapitali što objavljivati na ovoj društvenoj mreži.

Odgovor na to pitanje je zapravo pitanje: “Što nudite / prodajete?

Recimo opet da ste vlasnik onog branda koji prodaje odjeću za mlade žene. Travanj je i uskoro puštate u prodaju ljetnu kolekciju. Najprije bi bilo dobro, ako ne možete naći profesionalce, da nađete nekoga tko će vam biti model. Netko mora pokazati vaše hlače, haljine, kupaće kostime, sandale i drugo u najboljem svjetlu.

Vodite računa da vaši kupci neće isto reagirati na sliku odjevnih predmeta (ma koliko god vi to dobro aranžirali) i na sliku na kojoj tu odjeću netko nosi. Kupac se, naravno, uvijek pita i kako će izgledati kad to odjene?

Mlado, zaigrano, sexy, profinjeno? Što biste mu odgovorili?

Ne, nemojte to reći! Nemojte to samo napisati u Vašoj objavi! Neka vaši modeli izgledaju onako kako biste željeli reći vašem kupcu da će izgledati. Kupac si mora sam dočarati to prema vašoj objavi.

Druga stvar, gdje planirate snimati kampanju? Recimo da se radi konkretno o kupaćim kostimima. Bilo bi poželjno naći neku lokaciju, npr. uz more, na brodu i sl.

Prirodna lokacija je uvijek prirodna lokacija, ali opet, ako ne možete, unutarnji prostor u kojem snimate bi što bolje i profesionalnije trebao prenijeti Vvašu poruku. Bili vi u prirodi ili u improviziranom prostoru, jedna je stvar o kojoj UVIJEK morate voditi računa, a to je SVJETLO! Ako su na licu ili tijelu vašeg modela ružne sjene ili ako je zbog krivog pada svjetla pozadina malo tamna, malo svjetla, vaši krajnji kupci će to vrlo brzo ocijeniti neprofesionalnim što može stvoriti štetu vašem brandu. 
 

Twitter upravljanje računom 

Twitter: Imate li novosti? 


Twitter je star otprilike koliko i Facebook, ali ove dvije društvene mreže prilično se razlikuju.

Glavna razlika je broj znakova. Na Twitteru možete maksimalno objaviti 280 znakova s prazninama, ali mikrobloganje je i svrha ove mreže.

Dakle, napisati nešto vrlo kratko i u tom “vrlo kratkom” sve reći. Nije ni čudo što je Twitter omiljeni alat među ljudima koji objavljuju različite vijesti. Osim vijesti, ova društvena mreža nudi priliku i za predstaviti se u novom, svježem i originalnom svjetlu.

Imajte na umu da ljudi koje zanima Twitter uglavnom žele saznati nešto novo, ali i vidjeti nešto novo, pa možete objavljivati i video i vijesti. Jedna dobra stvar kod Twittera je što dozvoljava i programiranje objava (schedule), pa možete odrediti što će se objaviti kroz tjedan, mjesec, ili čak godinu!  

Ako imate Twitter profil, pa pogledate objave Vaših pratitelja, vidjet ćete da su uglavnom najpopularnije tri vrste objava, barem trenutačno. To su one informativne, edukativne i zabavne (humoristične). Kod sve tri objave originalnost je najbitnija!

Vaši pratitelji, ako im se svidi, mogu retweetati (podijeliti) Vaš tweet prema svojim pratiteljima, pa na taj način možete doseći jako veliki broj pogleda, ali i pratitelja. Naravno, kao i na ostalim društvenim mrežama i na Twitteru morate voditi računa što Vaši pratitelji objavljuju i na taj način im se obraćati.

Npr., ako su oni ljubitelji seminara o poslovnom savjetovanju, najizglednije je da ćete najviše postići ako objavljujete takve tweetove.

Ili, recimo da imate agenciju za nekretnine i objavljujete vijesti vezane za tu temu. Također, recimo da 99 agencija objavljuje članke tipa “Kako naći najbolju kuću za sebe?” i sl.

Zašto vi ne biste objavili sliku sretne obitelji koja je našla najbolju kuću za sebe? Još bolje ako ste napisali članak gdje supružnici objašnjavaju kako su našli tu kuću. Originalnost je ključ uspjeha na ovoj društvenoj mreži i donosi veliki angažman. 
 

 Tik Tok


TikTok: Obraćate li se mlađoj publici? 


Bez obzira što se pojavio tek 2016. godine, TikTok je među mladima postigao ogroman uspjeh. Milijuni tinejdžera, ali i dvadesetogodišnjaka diljem svijeta snimaju kratke videozapise i to najviše plesne izazove, te zabavne i edukativne isječke. 

TikTok je svakako mreža kojoj popularnost posljednjih mjeseci vrtoglavo raste. Kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj. To je vrlo kreativno, pa i pomalo zaigrano okruženje i kao takvo pruža nove mogućnosti oglašivačima.

Mnoge viralne objave stvorene su upravo na TikToku, a ono što je posebno zanimljivo za oglašivače jest da za stvaranje takvih objava ne treba veliki proračun, jer su mnogi videozapisi snimljeni u sobama, garažama, parkovima, vrtovima…

Sve se, dakle, svodi na jedan mladenački, živahni i relativno spontani pristup. Dok je za Facebook ili Instagram potreban veći broj pratitelja kako bi Vas prepoznali, na TikToku i račun s jako malo pratitelja može dosegnuti veliki broj pogleda zahvaljujući viralnoj prirodi algoritma.

Iako oglašavanje na ovoj društvenoj mreži još uvijek nije potpuno zaživjelo, ona sve više i više privlači oglašivače, a influenceri su posebno važni i uz pravu suradnju, Vaš brend može imati velike koristi.

Predviđa se svakako da će u budućnosti, kad jednom dosegne veću popularnost, TikTok biti nezaobilazan dio svake dobre digitalne marketinške strategije.  

 

Ukoliko se još uvijek pitate zašto je potrebno biti prisutan na društvenim mrežama i koja je društvena mreža prava za vaše poslovanje, kontaktirate nas za besplatne konzultacije