Treba vam SEO agencija? Hitno je? Ne može.
13.03.2024. / Sadržajni marketing

Sve tražilice imaju svoja pravila i načine na koje ocjenjuju vašu web stranicu. Ako svaki puta kad provjerite, vaša stranica ima sve lošiju poziciju ili ako je ni “nema” - to znači kako vam treba SEO agencija. Ali ako želite riješiti SEO odmah i sada, trebate znati kako to nije takva vrsta digitalnog marketinga.

Uz zvukove pjesme “Kud plovi ovaj brod” vaša web stranica nestaje u bespućima interneta... 
Pitate se zašto? 
 
To je zato što se ne brinete o njoj
 
Dok vaš brod plovi sve dalje, tj. vašoj stranici pada rang na Googleu – treba vam slamka spasa, svijetlo u magli, ideja, bilo što ... 
 
A mi znamo što - SEO agencija.  
 
Zašto vašoj stranici pada rang? Iz mnogo razloga - većinom zato što vam web stranica nema posjeta. A SEO je taj koji će korisnike dovesti do nje. 
 
Znamo, sad mislite - hitno mi treba SEO. E pa, ne može. 

Zašto ne može? Iz jednog jednostavnog razloga – SEO je dugoročan proces

 

Što je SEO i zašto je nužan za vaš online uspjeh 

Ako ne znate nimalo o tome što je SEO, teško ga je objasniti. SEO je nešto što će donijeti promet na vaš web, ali tek za par mjeseci... I kako to onda učinkovito “prodati”?  
 
Na našem tržištu, jako teško. I svaka čast onima koji razumiju potrebu za SEO agencijom i svaka čast onim tvrtkama i pojedincima što znaju kako im treba SEO... Ali nema ih mnogo.  
 
SEO (Search Engine Optimization - optimizacija za tražilice) nije samo skup tehnikalija koje (onima koji ne znaju) izgledaju kao neki trikovi. SEO osigurava vidljivost vašeg digitalnog otiska u onom istom bespuću interneta. 
 
SEO je proces optimizacije vaše web stranice kako bi se poboljšala njena vidljivost za relevantne pretrage. U svijetu gdje prva stranica Google-a nekada primala i do 95% web prometa, biti nevidljiv znači biti nebitan. 
 
Jer poznato je bilo kako nitko nije išao na 2. stranicu Google-a, samo oni koji su stvarno bili očajni (bar je tako glasila jedna od glavnih fora po tom pitanju). 
 
Sve ovo pišemo u prošlom vremenu jer... 
Kao što ste i sami mogli primijetiti, Google je izbacio paginaciju na pretraživaču i uveo opciju beskonačnog feeda odnosno beskonačnog scrollanja (Google Continuous Scrolling). 
To je učinjeno jer se “željelo pružiti neprekidno korisničko iskustvo”
 
Dakle nema više navigacije kroz stranice sadržaja, nego “scrollajte” dok ne nađete ono što vam treba ili izgubite volju za traženjem. 
 
Korisnici nisu bili oduševljeni, kao ni onda kad je Google pokušao ukinuti “I’m feeling lucky” button.  
Ovakav pristup pretraživanju se (za sada) smatra napornim, ali ostaje za vidjeti, svi ćemo se naviknuti i nećemo se više ni sjećati kako je Google nekada imao “dno” i stranice. 
 
Natrag na SEO - nekada je SEO bio fokusiran uglavnom na zasićenje ključnim riječima i backlinkove, sve u namjeri da se poboljša vidljivost web stranice. 
 
Danas je SEO gotovo olimpijska disciplina. Efikasna SEO strategija uključuje i korisničko iskustvo i optimizaciju za mobilne uređaje te visokokvalitetan, a relevantan sadržaj koji je koristan onima koji ga čitaju. 
 

Znakovi upozorenja da vam je potrebna SEO agencija  

I ako se vaša web stranica ne vidi na Google-u to je znak da vam je SEO nepostojeći ili zastario ili nije dovoljno dobar.  
 
Kako ćete znati da vam se stranica “ne vidi” na Google-u? 
Pao vam je promet koji dobivate na web stranici ili ga uopće ni nemate. Dakle, nema posjeta na webu, nema ni konverzija ni prodaje
 
Što može biti uzrok tome? Loš SEO. 
Ako vam SEO nije dobar, znači ili ga nikada niste ni imali ili ste u neko doba odustati i niste update-ali vaš SEO. 
 
Može biti i da je Google pokrenuo neki algoritam, s kojim je vašoj stranici “pala” vrijednost. Ili je vaša konkurencija jednostavno bolja (čitajte: radi SEO). Ili vam je sadržaj zastario i loš je. 
 
Što vam je činiti? Alarmirajte sve! 
 
Ne.

Reagirajte na vrijeme. Angažirajte SEO agenciju koja će najprije napraviti kompletnu dijagnozu kako se problem na vašem webu može riješiti. 
 
SEO agencija će identificirati problem i predložiti strategije koje će oživjeti vašu online prisutnost, učinit vas vidljivima vašoj ciljanoj publici. A vidljivost će donijeti i željene interakcije, kupnju, booking, rezervaciju, upit, prijavu na newsletter... 
 

Prava SEO agencija za vas? Kako je prepoznati?  

I u moru agencija za digitalni marketing i SEO agencija - vaš je zadatak izabrati onu koja će vam najbolje odgovarati.  
  
A kako ćete zapravo prepoznati kvalitetnu SEO agenciju, s kojom ćete moći uspješno i produktivno surađivati:  

  1. Transparentnost - trebala biti otvorena u pogledu svojih metoda, strategija i očekivanih rokova. Nedostatak jasnoće može biti znak neprofesionalnosti ili nedostatka iskustva. Obratite pažnju na to kako agencija komunicira s vama odmah tijekom početnih konzultacija, jer je jasna komunikacija najbitnija.  
  2. Dokazani uspjeh - tražite konkretne primjere uspješnih SEO kampanja, rezultate rada prijašnjih klijenata (case study) ili reference koje pokazuju njihovu sposobnost.  
  3. Specijalizacija za vašu nišu - agencija koja ima iskustvo s klijentima u vašoj industriji ili niši vjerojatno će bolje razumjeti vaše specifične potrebe i izazove s kojima se susrećete.
  4. Strategija sadržaja - trebaju znati sve o važnosti kvalitetnog sadržaja, a ne samo kreirati sadržaj samo da ga imate. Provjerite imaju li strategiju za optimizaciju ili strategiju sadržaja koja cilja specifične ključne riječi relevantne baš za vašu nišu.
  5. SEO audit - kvalitetna SEO agencija trebala bi ponuditi početni SEO audit vaše web stranice kako bi identificirala slabosti, tehničke probleme i predložila poboljšanja.   
  6. Izvještaji - agencija bi trebala redovno pratiti vašu web stranicu i davati vam detaljne izvještaje o napretku, te imati odgovore na sva vaša pitanja.  

 

SEO strategija i “hitno”? Ne može. 

I ako bi SEO ipak bio olimpijska disciplina, bio bi maraton.  
 
Optimizacija za tražilice je spor proces, zahtijeva vrijeme, rad, strpljenje - ali se na kraju itekako isplati. Za SEO trebate bit strpljivi i postaviti realna očekivanja (iako maratonska).  
 
Dakle ništa tu ne može hitno.  
Zašto?  
 
Zato što za SEO treba vremena. 
Google i sve druge tražilice, koriste vrlo složene algoritme za rangiranje web stranica i potrebno je vrijeme kako bi se vaš SEO prepoznao i kako bi ga algoritam “ocijenio”. 
 
Želite li postaviti dobre temelje za održiv rast svog poslovanja i uspjeh vaše cjelokupne online prisutnosti, neka to bude (a i trebao bi biti) SEO. 
 
 
Kontaktirajte nas ako vam treba savjet oko toga što raditi i kako postići rezultate koje želite.  

  

FAQ 

Pitanja koje biste trebali postaviti SEO agenciji prije nego uopće započnete suradnju s njima 

Koliko iskustva imate u mojoj industriji? 

Tražite od SEO agencije neka navede točne primjere koje su radili u vašoj industriji i kako su ih uspješno riješili izazove s kojima su se eventualno suočili.

Možete li pokazati neke primjere koje pokazuju vaš rad i postignuća? 

Zatražite detalje o strategijama, na koji način su im pristupali, kako su ih implementirali i rezultatima koji su postigli, kako bi ste imali dokaz o njihovoj uspješnosti.

Kako mjerite uspješnost SEO kampanja? 

Provjerite koriste li KPI-jeve (key performance indicator - ključni pokazatelji učinkovitosti) koji su relevantni za vaše poslovne ciljeve. Ako razumijete metode mjerenja uspjeha, to će vam pomoći procijeniti učinkovitost kampanja.

Kako istražujete i odabirete ključne riječi? 

Vama je važno razumjeti način na koji prestupaju istraživanju ključnih riječi za vašu nišu, a SEO agencija bi vam trebala detaljno objasniti svoj postupak i/ili alate koje koriste.  

Na koji način komunicirate s klijentima i koliko često? 

Postavite svoja očekivanja koja se tiču komunikacije te na koji način i koliko često očekujete izvještaje o napretku i/ili eventualnim poteškoćama.  

Koje alate i softvere koristite za praćenje i analizu? 

Saznajte i informaciju koje alate i softvere SEO agencija koristi za analizu i praćenje efikasnosti SEO strategija. Naravno, kvalitetniji alati znače i kvalitetniju kampanju. 

Koje su cijene i struktura plaćanja? 

Usluge SEO agencije bi se trebale uklapati u vaš budžet, pa unaprijed razjasnite detalje o cijenama i strukturi plaćanja. Morate razumjeti sve troškove, kako bi znali procijeniti isplativost ove investicije. 

Možete li mi reći više o timu koji bi radio na mojoj kampanji? 

Obavezno saznajte koje kvalifikacije i iskustvo ima osoba ili članovi tima koji će biti zaduženi za vaš projekt. Poznavanje njihovih stručnosti pružit će vam dodatno povjerenje u njihove sposobnosti da upravljaju vašom SEO kampanjom.