Što rade gurui za online marketing, a trebali biste i vi
13.09.2022. / Razno

Kada ili ako zapnete u nekom segmentu poslovanja i vođenja vlastite tvrtke, nije teško otići online i saznati što novoga savjetuju najveći marketinški gurui. Od prodaje do brendiranja, većina onih koji su uspjeli, više-manje nesebično dijele svoje znanje. No, što je svima njima zapravo zajedničko?

Možemo smatrati kako su nam u online marketingu ostale većinom nove varijacije na stare, već iskušane teme. Ali uz pomoć novih tehnologija, novih platformi i aplikacija, digitalni marketing se stalno mijenja i prilagođava.  
 
Teško je reći što nas čeka u budućnosti, ali neke pojedinosti koje do prije nekoliko godina u strategijama nismo ni zamišljali, već su počele biti standarda praksa. Velika je vjerojatnost kako jednoga dana neće više biti onih stvari koje su nam obilježile djetinjstvo i odrastanje, ali to tako mora biti. Hoćemo li još uvijek prenositi priče s koljena na koljeno ili ćemo svi imati ugrađene čipove, vidjet ćemo.  
 
Možda se čini kako su se svi dobri slogani iskoristili i kako je oglašavanje mahom reciklirano, ali digitalni marketing je fluidan i njegova sposobnost prilagodbe nema konkurencije.  
 
Konstanta koja ostaje je činjenica kako će ljudi i dalje imati potrebu za proizvodima i uslugama, dakle ljudi će i dalje kupovati. Ostaje “samo” realizirati dobru reklamu i dobru prodajnu strategiju. No, znamo kako je čovjek emotivno biće i kada ga oglašavanjem ciljate tamo gdje trebate, prodaja ne bi trebala biti problem. Ljudi će uvijek imati potrebu kupovati, a strategije digitalnog marketinga će i dalje biti potrebne.   


 

konstrukcija digitalnog marketinga


Što specijalisti za digitalni marketing znaju više od vas samih 
 


Ako vam u procesu ostvarenja ciljeva u nekom trenutku počne nedostajati inspiracije ili se mučite sa bilo kojim segmentom vlastite kampanje, bacite oko na ono što savjetuju neki od najvećih marketinških stručnjaka današnjice.  
 
Neke od tih stručnjaka nazivaju ih još i guruima online marketinga, jer ne samo što su vodeći u svojim područjima, svaki je od njih donio svojevrsnu revoluciju u već poznato područje. Ili je samo prvi krenuo s nečime što nitko drugi do tada nije. Ili je jednostavno najbolji. 
 
Možda u početku ni sami nisu znali otkuda krenuti, ali riskirali su, izložili sebe i započeli priču koju danas znaju milijuni diljem svijeta. 
  
Kako bi ste saznali što je novo i što prolazi u online marketingu, definitivno se preporučuje “slijediti” i neke od vrhunskih gurua marketinga. Pokušajte uključiti neke od njihovih savjeta u vlastite kampanje i te provjerite kako vam mogu pomoći u postizanju ciljeva
 
Slijediti “nauk” svakog pojedinog marketinškog gurua bilo bi previše, stoga je najbolja opcija odabrati jednog koji vas najviše inspirira, čiji vam savjeti najbolje odgovaraju i najviše pomažu. 


 
stručnjak za digitalni marketing na konferenciji pred publikom 


Za biti specijalist za digitalni marketing, potrebno je “ono nešto” 


 
Postoji nekoliko stvari koje su zajedničke svim najvećim marketinškim guruima. Oni žive i rade prema svojim pravilima koja su stvorili i koja su im pomogla uspjeti. No, to ne znači kako im je to došlo preko noći.  
 
Pa što onda ova nekolicina marketinških gurua ima zajedničko? Pa prvenstveno, sebe. Primijetit ćete kako su ovi “gurui” zapravo stvorili od sebe brend. Drugo, zajednički im je uspjeh. Neki od njih su sebe i svoja poslovanja izvlačili sa samoga dna. Zato danas i znaju kako uspjeti i što treba izbjegavati - što činiti, a što ne.  
 
Za sve ove marketinške stručnjake, s obzirom kako su i iznimno eksponirani, možemo reći i kako su prvi pravi originalni influenceri. Njihove objave, videa i seminare prati zaista mnogo ljudi. Svatko se od njih više-manje etablirao u svojoj vlastitoj niši, ali mi ćemo spomenuti samo neke od trenutno najpopularnijih: 
  
Gary Vaynerchuk  
Gary Vaynerchuk je primjer jednog od najuspješnijih marketinških stručnjaka, a ujedno je i utjecajan govornik i popularan autor. Još znani kao Gary V, Vaynerchuk je jedan od self-made marketinških gurua. Od obiteljske vinarije je stvorio multi milijunski posao, a danas je u odboru tvrtke VaynerX te CEO agencije za digitalno oglašavanje VaynerMedia. 
 
Definitivno je i jedan od najboljih primjera kako uspjeti kada se odmaknete od standardnog puta karijere od 8-16h. U njegovim knjigama možete pročitati svjedočenja influencera i poduzetnika koji su uspjeli stvoriti brend od samih sebe. 
 
Putem video sadržaja koje izbacuje na YouTube-u, možete naučiti nove vještine za koje smatrate kako vam nedostaju. Ali i saznati kako razviti svoj vlastiti brend. Vaynerchuk je i samog sebe izbrendirao kao serijskog poduzetnika te kao osobu koja zna što je slijedeće dobro i relevantno na tržištu.  
 
Colleen Francis 
Colleen Francis se kao jedna od vodećih specijalista za digitalni marketing, afirmirala u vrlo specifičnom području prodaje. Na njenim seminarima obučava trenutne i buduće poduzetnike, kako zapravo razviti i stalno unapređivati prodaju.  
 
Držeći se one stare mantre kako kupac ni ne zna što želi dok mu se to ne ponudi, na svojim predavanjima i u svojim knjigama objašnjava kako zapravo trebate prodati svoje usluge i znanje, a ne rušiti vlastitu vrijednost.  
 
Ono osnovno što se može od nje naučiti je kako biti insajder u vlastitom poslovanju te kako utjecati na kupce i preduhitriti njihove potrebe. Na njenoj web stranici moguće je pregledati videa sa njenih seminara i steći uvid u najefikasnije prodajne strategije njene tvrtke Engage Selling Solutions. 
 
Francis većinom naglašava kako je najbitnije organizirati prodaju te uvijek imati kvalitetno postavljenu strategiju. Osim što smatra kako prodaja treba biti raščlanjena detaljno korak po korak, smatra i kako u taj detaljan proces treba što bolje uputiti zaposlenike u prodaji i čim više ulagati u njihov trening.  
 
Seth Godin
Opravdano, Seth Godin je inspiracija za mnoge poduzetnike diljem svijeta, slovi i za jednog od najboljih poduzetnika našeg doba. Spominje se i kao jedan od najvećih marketinških stručnjaka ili kako sam sebe voli nazivati, “učiteljem” za generacije koje dolaze. 
 
Autor jednog od trenutno najčitanijih blogova, stručnjak je za marketing koji objašnjava kako ne možete biti viđeni dok sami ne naučite gledati. Počevši s relativno malom ušteđevinom i primarnom ljubavi prema knjigama, danas je i sam plodan autor. 
 
Glavna misao vodilja u Godinovom marketingu je promjena. Kaže kako je promjena najbitnija te je važno postići nešto što nitko prije vas nije. Smatra kako niti jedna marketinška strategija nije uspjela ako nije promijenila barem jedan život iz temelja. Godin također smatra kako se ne trebate bojati neuspjeha, jer se iz njega najbolje uči.  
 
Možda vi ipak nećete imati preko 20 izdanih knjiga prevedenih na skoro 40 jezika kao Seth Godin. Ali zašto ne biste kao on i većina drugih sličnih njemu, pokušali brendirati same sebe. Najprije sebe, a potom i svoju tvrtku. Sigurno ćete postaviti u sebi pitanje: “A zašto?”. Mi tu za vas imamo samo protupitanje: “A zašto ne?”. 


  
to-do lista 

I za kraj ono najviše važno - “to-do” lista 


Nema nikakve sumnje, online marketing je sveprisutan, moćan alat za tvrtke svih veličina, oblika i djelatnosti. Međutim, ako se ne koristi učinkovito, može biti veliki gubitak vremena i novaca. Online marketing se stalno razvija, i sigurno želite ići ukorak s najnovijim trendovima. Osobito jer u tom smjeru ide i vaša konkurencija.  
 
A što najveći svjetski marketinški stručnjaci rade, koje trendove u online marketingu oni zapravo prate, a trebali biste i vi? Evo njihovih "sretnih” 7 savjeta, za koje kažu kako su osnova svega:  

  1. Odredite točan budžet za marketing 
  2. Pomno izradite strategiju marketinške kampanje 
  3. Ulažite u nove tehnologije, alate i zaposlenike 
  4. Stvarajte brand awarness 
  5. Kreirajte relevantan sadržaj 
  6. Posvetite se društvenim mrežama  
  7. Oglašavajte se 

 

1. Odredite točan budžet za marketing 
Jedna od najvažnijih stvari koje morate zapamtiti u online marketingu je odrediti proračun za svoje kampanje oglašavanja, i ne odstupati od njega. To vas ujedno čini discipliniranim, ali će i preduhitriti prekomjerno trošenje. Ne preporučuje se iskušavanje razno raznih kampanja, u nadi da će neka druga uspjeti, sa metodom pokušaja i pogreške. Držite se fiksno određenog plana i strpite se za rezultate. 
 
2. Pomno izradite strategiju marketinške kampanje 
Osim što je važno pratiti rezultate kampanje i prilagoditi proračun u skladu s tim, važno je izraditi strategiju korak po korak, kako i savjetuju najveći stručnjaci marketinga. Neke pojedinosti u svojoj strategiji ne biste smjeli ignorirati, kao i one koje za vas nikako nisu dobre. Ako kampanja i na kraju nema očekivane rezultate, uložite svoje resurse negdje drugdje
 
3. Ulažite u nove tehnologije, alate i zaposlenike 
Vrijeme vas može lako pregaziti, pogotovo ako se bojite novih tehnologija ili alata. Ili još gore, ako smatrate kako su vam nepotrebne. Svi nove tehnologije i alati koji su vam dostupni, služe za unapređivanje poslovanja. Postoje kako bi služili vama i vašem timu zaposlenika. U slučaju bilo kakvih nedoumica uvijek se držite poslovice “Work smarter, not harder”. I ne zaboravite, vaši će zaposlenici biti produktivni i zadovoljni samo ako im bi to omogućite. 
 
4. Stvarajte brand awareness 
Osvještavajte svoju okolinu o sebi i vašem brendu. Imajte na umu kako je velika razlika između imaginarnog brenda i stvarne situacije. Dakle, najbolje vam je biti autentični. Lažna predstavljanja korisnici odmah “nanjuše”. Uz to trebate biti svjesni koliko su kupci i klijenti zapravo važni te kako je njihova slika o vama, zapravo sve. Oni su odgovorni za širenje vaše priče i za širenje vašeg brenda. Stoga su stvaranje svjesnosti o vašem brendu i odnos s korisnicima, zapravo esencijalani.  
 
5. Kreirajte relevantan sadržaj radi sebe i radi drugih 
Ponekad nije bitno trpati svoj web sadržajem kojeg nitko ne čita, bitno je kreirati sadržaj radi sebe, kako biste sami ostali u toku sa vlastitim poslovanjem i aktualnostima. To ne vrijedi samo za web, nego i za društvene mreže, što bi trebala i sadržavati valjana marketinška kampanja. Ali naravno, sadržaj kreirajte radi svojih korisnika. Objavljujete ono što bi oni željeli čitati, vidjeti ili čuti od vas.  
 
6. Posvetite se društvenim mrežama  
Vrhunski marketinški stručnjaci naglašavaju kao je važno određeni dio resursa usmjeriti na društvene mreže. Besplatne platforme društvenih mreža, kao stvorene su za kreiranje brenda, a između ostaloga su i odličan način za komunikaciju sa klijentima i kupcima. Na društvenim mrežama će vaša poruka najglasnije odjeknuti, ali biti i najprije viđena.  
 
7. Oglašavajte se online  
Oglašavanje je postalo standard, ne oglašavate li se, kako mislite doprijeti do željene publike. Svi marketinški gurui smatraju oglašavanje najvažnijom stavkom, a online oglašavanje u digitalno doba kao nešto što jednostavno trebate činiti. I točka.  
 
 
Dakle, možemo reći kako nitko od ovih gurua zapravo nije otkrio toplu vodu. Ali su znali itekako začiniti svijet marketinga sa svojim revolucionarnim stavovima i strategijama. Zajednički su im i dosljednost te disciplina, a posjeduju i onaj ”drive” koji je potreban, ne odustaju od svoje vizije i plana. Kao što ni vi ne biste trebali.