5 mitova o influencer marketingu u koje biste trebali prestati vjerovati

Znate li točno što znači pojam influencer marketinga? Po medijima se često susreću različita mišljenja, a najčešće se stručnjake za influencer marketing, tzv. influencere prikazuje kao lijenčine koje rade gluposti po društvenim mrežama i koje na brz i lak način dolaze do različitih proizvoda. To, međutim nije istina.

Influencer marketing vrsta je marketinga na kanalima društvenih mreža gdje se angažman (lajkovi, komentari, dijeljenja) koristi u promotivne svrhe od strane osoba stručnih za određenu nišu koje prati veliki broj ljudi.

Ako vaš brand još uvijek nije afirmiran, influenceri vam mogu uvelike pomoći u osnaživanju svijesti o vašem brandu. Oni su jako dobar, a vrlo često i ekonomičan način da svoj brand izložite jako velikom broju pogleda. 

Influencer marketing funkcionira zbog jako velike doze povjerenja koja vlada između influencera i njihovih pratitelja. Oni, npr. mogu preporučiti najnoviju odjeću određenog modnog brenda jer su njihovi pratitelji zainteresirani i jer im vjeruju.

Ovakav marketing već je dugo tajno oružje različitih potrošačkih brandova koji žele doći na domet određenog tržišta. Neki od primjera su Yelp koji surađuje sa cijelim nizom, tzv. “foodie” influencera kako bi održali stabilnost na tržištu, Barclays Premier League koja je iskoristila Vine kako bi dobila 474 000 000 pogleda ili švicarski luksuzni brand De Grisogono koji je, održavajući vezu sa samo 14 jakih influencera iz svoje niše, došao na domet 19 000 000 pogleda. 

Povjerenje je osnovni stup ovakvog odnosa. Stoga, ako razmišljate o angažiranju influencera, u nastavku vam donosimo pet mitova u koje ne biste trebali vjerovati jer daju sasvim pogrešnu sliku o ovakvom tipu marketinga. 

 

Followers

 

#1 Mit: Što veći broj pratitelja, to bolje!


Iako broj pratitelja influencerima donosi blagonaklonost potencijalnih sponzora, postoji veliki broj influencera sa desecima ili čak stotinama tisuća pratitelja, ali angažman tih pratitelja je jako malen.

Kada profil od oko 1000-2000 pratitelja dobije po objavi, recimo prosječno 40-50 lajkova, to je dobra brojka, ali kada toliko dobije netko od 100 000 ili 200 000 pratitelja, tu već nešto nije kako treba.

Zašto se ovo događa? Pratitelji, posebno kod profila gdje ih je mnogo, nisu dovoljno angažirani. Nisu motivirani na davanje lajkova, komentara, na klikanje i ostale oblike angažmana. To se ne događa jer vlasnik profila nije ostvario povezanost sa svojim pratiteljima.

Dosta takvih vlasnika profila ne zna ništa o ljudima koji ih prate. Oni su tu samo kako bi bili broj. To nije dobro, jer jedan od krajnjih ciljeva influencer marketinga je pobuđivanje interesa, a ako su pratitelji određenog influencera nezainteresirani, onda ni vi od takve suradnje nećete imati koristi.

Stoga, ako razmišljate o suradnji s influencerima u okviru svoje kampanje, prvo provjerite koliko su njihovi pratitelji angažirani. Koliko lajkova, klikova, komentara i sl. takvi influenceri imaju? Za vaš uspjeh, njihovi pratitelji trebaju reagirati na objave o vašem brandu. Ako takvo nešto nije moguće, bolje s njima ne započinjati suradnju, bez obzira na broj pratitelja koji imaju.

 

#2 Mit: Influencer marketing je samo za pokazivanje


Vrlo često se u medijima pojavljuju različite osobe koje svojim objavama “reklamiraju” razne brandove. O njima se uglavnom loše govori, npr. samo da bezveze ubiru novac, a ne rade ništa. To nije istina.

Influencer marketing nije samo za pokazivanje po društvenim mrežama. To je strategija koja najprije dovodi promet na vaša web mjesta, a zatim i taj promet pretvara u prodaju što opet i jest jedan od krajnjih ciljeva cijelog pothvata.

Brojni vlasnici još neafirmiranih brandova vrlo često čine pogrešku i samo se dogovore s influencerom za objavu koju će objaviti na svojem društvenom kanalu. Praksa bi trebala biti drugačija.

Ako ste se odlučili na influencer marketing u vašoj strategiji digitalnog marketinga, trebali biste s influencerom dogovoriti sve detalje koji se tiču promoviranja vašeg branda. Najprije, koju objavu promovirati? Nije svejedno koju ćete. Najbitnije je da je ona u skladu s brandom samog influencera.

Ako neki poznati blogger ili Instagram influencer na svojoj stranici/ profilu promovira žensku modnu odjeću i njegovi pratitelji su uglavnom žene, onda vaša muška odijela neće baš proći, zar ne? Ista je stvar za bilo koju nišu.

Vrijednost koju vi nudite i vrijednost koju nudi influencer o kojem razmišljate se trebaju podudarati. Ono što žele vaši kupci/ korisnici trebaju željeti i njegovi/ njezini. Samo tako će doći promet, a s njim i konverzija. Influencere nije dovoljno unajmiti. S njima treba i raditi kako biste saznali što zapravo oni žele i odredili što je najbolje za vas.

Influencer marketing


#3 Mit: Influencer marketingom bave se samo ('skupe') slavne osobe


Zamislite da imate brand ručno rađenog unikatnog nakita. Naravno, kako ste tek počeli, taj je nakit potrebno i promovirati kako biste krajnje korisnike osvijestili o postojanju vašeg branda, što je poznato i pod nazivom brand awareness.Influenceri su tu idealni zbog svojih pratitelja koji su zapravo i vaše ciljno tržište.

Dakle, imate brand nakita i recimo, nađete neku poznatu osobu (glumica, pjevačica, model) koja će ga promovirati. Sjajno! Vrlo vjerojatno ćete vrlo brzo na svoje društvene kanale privući puno pratitelja. Međutim, što će biti za 30, 60, 90 i više dana?

Hoće li ta osoba i dalje biti zainteresirana za vaš brand? U dosta slučajeva takve osobe, nakon što ih se plati, izrade objavu, stave na svoj profil i to je to. Poslije toga, ako ih se opet ne financira, one gube interes za vaš brand.

Za razliku od njih, influenceri koji su se specijalizirali za pojedine niše isplativi su za duže vrijeme jer mogu i održati interes za vaš brand. Ako ste im zanimljivi, oni će dijeliti i druge vaše objave, a ne samo onu za koju ste se dogovorili da bude podijeljena.

Takvi influenceri obično i ne traže vrtoglave svote novaca za promoviranje, pa lako možete podnijeti troškove promoviranja. Ako ste se pitali kako naći takve influencere, mnoštvo je odgovora. Imate li društvene mreže? Istražite onda malo svoje pratitelje. Tko od njih dobiva najviše lajkova i komentara? Tko ima najviše pratitelja? Pogledajte, pa se pokušajte dogovoriti.

Ako vam se nitko od njih ne dopada, uvijek imate i specijalizirane internet platforme poput influence.co i sličnih koje će vam ponuditi rješenje za sve vaše potrebe. Vodite računa i da je stopa angažmana (Engagement Rate) obično veća kod mikroinfluencera, tj. onih do 5000 pratitelja, pa se i njih može vrlo ozbiljno shvatiti.

 

#4 Mit: Za uspjeh moram angažirati sve influencere u svojoj niši


Ovo je još jedna neistina. Recimo da imate, na primjer, brand domaćih kolača. Dakle, pripadate prehrambenoj ili “foodie” niši. Neka je na tržištu prisutno 100 vodećih “food” influencera, a vi ste, recimo, uspjeli dogovoriti suradnju s 10. Trebate li usluge baš svih 100?

Cilj vašeg marketinga na društvenim mrežama ili social media marketinga bi trebao biti što veći povrat uz što manja ulaganja. Stoga, razmislite isplati li vam se baš angažirati veliki broj ljudi koji će na ovaj način promovirati vaš brand. Bolje je surađivati s tek nekoliko njih koji će vam stvoriti vojsku odanih i vjernih obožavatelja, nego sa 100, 200 ili više što je nesiguran pothvat jer ne znate hoćete li na kraju postići željeni uspjeh.

Još jedna stvar koja ide u prilog influencer marketingu s manje influencera jest i ta što se s njima lakše možete povezati za buduće projekte. Ako surađujete s velikim brojem ljudi, to već teže ide. Uspjeh influencer marketing kampanje, kao što mu i samo ime kaže, mjeri se u utjecaju (influence), a ne u dometu. Ako želite samo veliki domet, jedan od oblika klasičnog marketinga je sasvim dobro rješenje, ali za pravu interakciju su od pogleda bitniji lajkovi, komentari i dijeljenja, tj. interakcija s vašim krajnjim korisnicima.

 

Giveaway

 

#5 Mit: Influencer marketing je samo potpora već postojećim kampanjama


Iako influencer marketing, ovisno o brandu, može i osnažiti već postojeću kampanju, u prvom redu ovaj oblik marketinga znači izgradnju odnosa što opet otvara i prilike za određene oblike digitalnog guerilla marketinga.

Kako inozemni marketinški stručnjaci to vole reći: “It’s not one-night stand. It’s about building relationships.” Dakle, influencer marketing nije kratkotrajna pustolovina, nego izgradnja odnosa na duge staze. Kao takav, može biti dio sasvim samostalne kampanje.

Recimo da je neki od influencera objavio na svojem kanalu nešto o vašem brandu i dobio određeni angažman. Puno je bolje kad vi s njime možete taj angažman prokomentirati i vidjeti što se treba, a što ne treba popravljati, nego kad nekome platite, dobijete objavu i s time priča završi.

Influenceri su nevjerojatan marketinški kanal za uspostavljanje autentičnosti i vjerodostojnosti, ali i za dovođenje prometa, te konverzije tog istog prometa. Za uspjeh je stoga potrebno izgraditi čvrstu suradnju koja će stalno biti izvor vrhunskog sadržaja vrijednog za vaše krajnje kupce ili korisnike i kojemu će se oni stalno vraćati.

 

Iz svega proizlazi da u javnosti vlada dosta iskrivljena slika pojma što zapravo influencer marketing znači. Pravi influencer mora se itekako potruditi i održavati svoju zajednicu aktivnom i stvarati odnos s njom kako bi vama kao klijentu mogao ponuditi vrijednost.

Stoga, ako razmišljate o ovakvom načinu promocije svog proizvoda ili usluge dobro proučite tko bi vam mogao najbolje koristiti, a potom ih kontaktirajte. Ako ne znate na koji način pistupiti influencerima i kako točno započeti suradnju javite nam se i mi ćemo vas provesti kroz cijeli postupak povezivanja s osobama koje mogu najbolje pomoći vašem brendu.