Što je link building i trebate li ga uopće?
01.10.2025. / Sadržajni marketing

Ako imate web stranicu i želite da vas ljudi lakše pronađu na Googleu, sigurno ste već čuli za pojam SEO. A ako ste ikad čitali nešto više o toj temi, vjerojatno vam je poznata i riječ link building. Zvuči kao nešto tehničko? I jest, ali to ne znači kako ga ne možete razumjeti i iskoristiti za sebe.

Link building je proces dobivanja poveznica (linkova) s drugih web stranica koje vode na vašu. Te poveznice nazivaju se backlinkovi, a svaka od njih za Google predstavlja neku vrstu preporuke. Što više kvalitetnih linkova imate, to će vaša stranica izgledati “važnije” u očima tražilice.

Ako npr. vodite kafić u centru grada i ako vas deset ljudi preporuči drugima, velika je šansa da će oni navratiti baš kod vas.
Isto vrijedi i za vašu web stranicu: što vas više drugih stranica preporuči, to ćete bolje rangirati na Googleu.

Kako izgleda proces link buildinga?

Link building se ne događa slučajno. Potrebno je planirati i sustavno raditi na tome. Evo kako taj proces može izgledati:

  1. Analiza trenutnog stanja
    Provjerava se postoje li već backlinkovi prema vašoj stranici, koliko ih je, odakle dolaze i jesu li kvalitetni.
  2. Odabir ciljanih izvora
    Biraju se relevantne web stranice s kojih želite dobiti link. To mogu biti portali, blogovi, poslovni partneri, udruge, imenici...
  3. Priprema korisnog sadržaja
    Kako bi netko linkao na vašu stranicu, trebate imati nešto vrijedno – blog, vodič, infografiku, intervju, uslugu...
  4. Kontaktiranje potencijalnih partnera
    Nakon što pripremite sadržaj, slijedi dogovor – možete im ponuditi članak, zamjenu sadržaja, suradnju...
  5. Praćenje rezultata
    Gleda se koliko ste linkova dobili, od kuda dolaze i kako utječu na vašu vidljivost na tražilicama.

Koje su metode link buildinga?

Ovo su neki od najčešćih i najučinkovitijih načina:

Gostujući članci
Pišete kvalitetan tekst za neki portal ili blog, a u njemu se nalazi link na vašu stranicu. Vi dobijete backlink, oni dobiju sadržaj. Dobra razmjena.
Primjer: Automehaničar napiše članak o pripremi vozila za zimu i objavi ga na lokalnom portalu. U tekstu se nalazi link na njegovu radionicu.

Suradnja s poslovnim partnerima
Zamolite dobavljače, suradnike ili prijatelje koji imaju web stranicu da vas spomenu i postave link prema vašoj stranici.

Online katalozi i imenici
Upišite svoju tvrtku u poslovne direktorije koji omogućuju unos web stranice. Neki primjeri: lokalni poslovni imenici, tematski vodiči, županijske baze obrtnika.

PR članci
Ako imate neku novost iz svoje branše, zanimljiv projekt ili priču, možete je pretvoriti u članak i objaviti na lokalnom portalu, tematskom blogu ili specijaliziranoj web stranici, uz poveznicu na vašu stranicu.

Razmjena linkova
Ako vaše poslovanje ima smisleno preklapanje s nekom drugom djelatnosti (npr. vi izrađujete kuhinje, a netko drugi prodaje kućanske aparate), možete dogovoriti međusobno postavljanje poveznica na svojim web stranicama. Bitno je imati tematski povezane stranice i preporuku koja izgleda prirodno; kao korisna informacija za posjetitelje, a ne kao nasumično umetnut link bez smisla.

Što link building donosi?

Ako ste vlasnik web stranice, cilj vam je da vas ljudi što češće pronađu kad upišu nešto povezano s vašim poslovanjem. Link building je namijenjen upravo tome i to je konkretna metoda kojom i mali poduzetnici mogu poboljšati svoju online prisutnost.

Ako se provodi ispravno, link building donosi vidljive i mjerljive koristi, i to na više razina:

  • Viši rang na Googleu
    Google koristi linkove kao signal o vrijednosti vaše stranice. Što vas više drugih stranica spominje (i to onih pouzdanih), to imate veću šansu pojaviti se među prvima u rezultatima pretrage. To znači kako će vas ljudi lakše pronaći kada traže ono što nudite.
  • Jači kredibilitet i povjerenje
    Kada vašu stranicu preporučuje neki poznati portal, specijalizirani blog ili partner s dobrim ugledom, automatski izgledate ozbiljnije. Posjetiteljima (i Googleu) to šalje poruku: “Ovo je provjereno, ovo vrijedi pogledati.”
  • Povećanje broja posjeta
    Kada se vaša web stranica spominje na drugim relevantnim mjestima, u člancima, preporukama, popisima ili blogovima, veća je vjerojatnost da će ljudi kliknuti i doći do vas. Ne traže svi vaše usluge izravno preko Googlea. Ponekad vas otkriju slučajno, kroz sadržaj koji ih zanima. Što vas češće netko drugi preporuči, to je više posjetitelja na vašoj web stranici.
  • Dugoročni učinak
    Za razliku od plaćenih oglasa koji prestaju donositi rezultate čim se ugase, kvalitetno postavljen link može mjesecima, pa i godinama, privlačiti ljude na vašu stranicu. Link koji se jednom objavi na portalu ili web stranici ostaje tamo i nastavlja raditi za vas u pozadini.

Na što trebate paziti kod backlinkova

Nije svaki link dobar link. Google je sve “pametniji” i zna prepoznati manipulaciju.

Samo zato što netko spominje vašu stranicu, ne znači kako vam time automatski pomaže. Google je danas izuzetno precizan u prepoznavanju pokušaja manipulacije i može vas kazniti ako prepozna "forsirane" linkove ili one koji dolaze s nepouzdanih izvora.

Evo nekoliko primjera što treba izbjegavati:

  • Kupnja linkova – iako vam netko možda ponudi “50 linkova za 100 eura”, to uglavnom znači da će vašu stranicu postaviti na nepoznate, loše stranice koje nitko ne posjećuje. Takvi linkovi ne donose pravu vrijednost, a mogu uzrokovati i pad pozicije u tražilicama.
  • Spam komentari po forumima i blogovima – ostavljanje linkova u komentarima bez konteksta (tipa “Super članak, pogledajte i moju stranicu...”) više šteti nego koristi. Google takve pokušaje brzo prepozna i ignorira ih, a ponekad ih i kazni.
  • Automatski alati koji generiraju linkove – neki alati obećavaju brze rezultate, ali funkcioniraju tako da vas postave na stotine bezvrijednih web stranica u kratkom roku. To je nešto što Google smatra umjetnim ponašanjem i može vas čak i izbaciti iz rezultata pretraživanja.
  • Linkovi sa nepovezanih i sumnjivih stranica – primjerice, ako se bavite turizmom, a netko vas linka s web stranice o kriptovalutama, to djeluje neprirodno. Važno je graditi poveznice s tematski povezanim, kvalitetnim i aktivnim stranicama s ozbiljnim sadržajem i publikom.

Ukratko: nekoliko kvalitetnih linkova vrijedi više od stotine loših. Ako je link postavljen isključivo kako bi se pokušalo prevariti Google, neće vam koristiti, jer ne vrijedi puno, a može imati više štete nego koristi.

Primjeri link buildinga

Evo i nekoliko primjera koji bi vam mogli pomoći razumjeti kako link building izgleda u stvarnosti:

1. Knjigovodstveni servis iz Varaždina
Piše članak o najčešćim greškama kod paušalnog oporezivanja i objavljuje ga na portalu za male poduzetnike. Link u tekstu vodi na kontakt.

2. Vodoinstalater iz Dubrovnika
Dogovori se s kolegom iz druge županije, međusobno postave linkove na svoje stranice jer se ne natječu za iste klijente.

3. Slastičarna iz Rijeke
Sudjeluje u članku o obiteljskim biznisima koji izlazi na lokalnom news portalu. Novinar u tekstu navodi i poveznicu na njihovu web stranicu.

Link building - kako krenuti?

Link building je jedan od najvažnijih dijelova SEO optimizacije, ali mnogi ga i dalje zaobilaze jer zvuči previše tehnički ili komplicirano.
Istina je upravo suprotna: izgradnja poveznica često daje dugotrajnije rezultate od oglašavanja, i to bez velikih ulaganja.

Ako želite vidljiviju, korisniju i konkurentniju web stranicu, link building bi trebao postati sastavni dio vaše digitalne strategije, bez obzira na to bavite li se turizmom, uslužnim djelatnostima, imate li trgovinu ili obrt.

Za početak ne trebate veliki budžet, ali trebate dobar plan i malo strpljenja.
Umjesto traženja brzih rješenja, isplativije je stvoriti vrijedan sadržaj i iskoristiti prilike koje već imate - interne poveznice unutar vlastite web stranice, koje često ostaju zanemarene.

Bitno je izgraditi kvalitetne poveznice koje stvarno imaju smisla - i za Google i za vaše buduće kupce i klijente.
Imate pitanje? Javite nam se.