Praktični savjeti za bolji marketing na društvenim mrežama – naučite kako vaša tvrtka može ostvariti vidljivost, angažman i rast. Društvene mreže su ozbiljna sila koja iz temelja mijenja način poslovanja. Brendovi koji ih znaju pravilno koristiti stvaraju od običnog proizvoda ili usluge popularan i tražen brand. Ali, amateri vas mogu koštati vremena i novaca te je neophodan profesionalan pristup
Ako ste ikada tražili učinkovito marketing rješenje ili strategiju za društvene mreže koja ima smisla, onda ste sigurno naišli na razne stručnjake i gomilu savjeta “koji funkcioniraju”.
Ako ste naišli na “rješenja” kao što su...:
... onda ste se sigurno pitali tko je od njih u pravu?
Iskreno, svi su (donekle) u pravu. A i u krivu.
I sami znate - nema jednog rješenja za sve. Svako je poslovanje jedinstveno, sa svojim potrebama i mogućnostima.
Bez obzira koju društvenu mrežu odaberete, postoje dokazane strategije, a one ovise i o vašem poslovnom cilju.
Danas platforme društvenih mreža mogu podići vaš brend i omogućiti uspjeh, promet i zaradu, na načine koje do nedavno niste mogli ni zamisliti.
Kako? Jednostavno. Na društvenim mrežama možete direktno komunicirati s potencijalnim kupcima i stvoriti zajednicu vjernih pratitelja.
Ako ih koristite pravilno, društvene mreže mogu i od malog biznisa napraviti poznato ime na tržištu.
Važno je jedino ne pristupati im amaterski. Vrijeme je da prijeđete na profesionalno vođenje svojih profila.
Odabir mreže je strategija - ako želite da vas vide pravi ljudi, morate znati gdje se oni nalaze.
Nije najbitnije koja mreža je sad popularna, već gdje vaši kupci provode vrijeme – i što tamo žele gledati. Jer sadržaj bez publike nema smisla.
Mnogi griješe jer misle kako ne trebaju upoznati svoju publiku. Ali morate znati točno tko su oni, što vole, što im smeta i kakav sadržaj očekuju.
Svaka društvena mreža je specifična:
Koristite analitiku dostupnu na svakoj društvenoj mreži (Instagram Analytics, Facebook Insights, TikTok Insights, LinkedIn Analytics, ili YouTube Studio) kako biste dobili informacije o demografiji, interesima i navikama publike.
Društvene mreže su prepune sadržaja, a velik postotak tog sadržaja se preskače.
Podaci kažu sljedeće:
To znači - imate vrlo malo vremena za privući pozornost i zainteresirati publiku. I zato vaš sadržaj mora biti privlačan, kratak i jasan te odmah komunicirati vašu poruku.
Dobar sadržaj je onaj koji izaziva reakciju, bilo emociju, bilo smijeh.
Algoritmi društvenih mreža vole upornost. A vole i redovito objavljivanje.
To što povremeno objavite nešto kad se sjetite ili kad je neka prigoda, zapravo šteti vašem dometu i smanjuju šansu za vidljivost.
I zato i trebali:
Vaš objava ne bi trebala zvučati kao automatizirana poruka ili kao da ju je pisao AI.
Pišite kao da govorite nekome, prijatelju ili poznaniku.
Jer npr. sjedite li s nekim na kavi ne bi iz džepa izvadili letak pa čitali. Tako ni vaša objava ne bi trebala zvučati robotski.
Ljudi vole prirodan, razgovorni ton – koji pokazuje kako iza profila stoji stvarna osoba.
I kad netko osjeti kako mu se obraćate, a ne prodajete, šanse za reakciju rastu.
To znači više komentara, dijeljenja i klikova – što algoritmima automatski govori da se tu događa nešto zanimljivo. A kad algoritam to primijeti, jer tako funkcionira sustav, vaša objava se prikazuje većem broju ljudi.
Primjer :
Lokalni fast food objavi post sa jednostavnim pitanjem: "Što vam je draže – pizza ili burger?" Bez efekata, bez akcijskih cijena. Rezultat? Angažman veći od bilo koje uobičajene objave. Zašto? Jer će se ljudi uključiti – označavati prijatelje, komentirati, pa čak i raspravljati svojim favoritima.
Pitajte. Ispričajte kratku priču. Pokažite kako vaše poslovanje ima osobnost.
Nemojte koristiti isključivo promotivne poruke koje zvuče kao oglasi - ljudi nisu na društvenim mrežama zbog reklama.
Tu su da se zabave, informiraju ili se s nekim povežu.
A ako vas prepoznaju kao nekog tko im nudi vrijednost, a ne samo proizvode – zapamtit će vas. I vratiti vam se.
Uz pažnju od 2 sekunde koju ljudi imaju kad su u pitanju društvene mreže - vaš prvi dojam je sve.
Cilj je imati dobru sliku, zanimljiv kadar ili kratak video koji će u djeliću sekunde privući nekoga – i zadržati ga dovoljno dugo da obrati pažnju na ono što imate za reći.
Pogotovo na Instagramu i Facebooku, gdje je vizual sve. Bez upečatljivog sadržaja, vaša objava lako može proći potpuno nezapaženo, bez obzira na to koliko je poruka dobra.
Ne morate imati profesionalne fotografije da biste se istaknuli. Ponekad je dovoljan dobar mobitel, dnevno svjetlo i malo truda.
Za obradu i dizajn preporučujemo alate poput Canve, koja nudi gotove predloške s kojima možete učiniti profil vizualno ujednačenim, ali i atraktivnim.
Bonus savjet:
Ubacite tekstualni element na sliku ili video. Jedna rečenica s pozivom ("Probajte novo ljetno piće!") ili informacija ("Samo ovog vikenda!") može udvostručiti interes. I naravno, prilagodite i teskt i dimenzije objave mreži na kojoj objavljujete.
Česta greška:
Korištenje generičkih stock fotografija iz prve Google pretrage ili besplatne baze.
Iako mogu izgledati "uredno", ne pričaju vašu priču. Ljudi prepoznaju kada je vizual “iz kataloga”. Autentičnost, čak i s malim nedostacima, nosi više težine od savršene slike koja nema osobnost.
Zamislite da uđete u trgovinu, postavite pitanje prodavaču, a on vas ignorira. Vjerojatno nećete ništa kupiti i sigurno se nećete vratiti.
Isto vrijedi i online. Kad vam netko pošalje poruku ili komentira objavu, očekuje odgovor. Ne samo brz, već i "ljudski". Ljudi danas cijene brendove koji slušaju i reagiraju.
Zašto se to isplati?
Svaka poruka je šansa za povezivanje. I još važnije, za pretvaranje znatiželje u kupnju. Brz odgovor pokazuje da vam je stalo. A to gradi povjerenje. U digitalnom svijetu gdje sve može djelovati hladno i udaljeno, ljudski kontakt čini razliku.
Bonus savjet:
Pokažite tko ste i što ste u odgovorima. Kratka poruka, emoji i prijateljski ton, mogu učiniti da se netko osjeća kao dio vaše priče. I kad se dogodi problem ili neka greška, iskrena i brza reakcija često vrijedi više nego savršeno napisana objava.
Česta greška:
Ignoriranje komentara jer "nemate što novo za reći" ili ostavljanje poruka bez odgovora. Zatvarate vrata ljudima koji su već pokazali interes.
Zašto to kažemo?
Vođenje društvenih mreža nije “objavit ću nešto kad stignem”.
Profili društvenim mreža trebaju raditi za vas, a ne samo postojati. I potrebno je puno više od fotografije i opisa. Treba osmisliti strategiju, napraviti kalendar objava, pratiti što bolje prolazi, odgovoriti na poruke, kreirati vizuale i ostati u toku s trendovima. I realno, već ste se zatrpali.
Što možete učiniti?
Prepustite dio tog tereta stručnjacima koji to rade svaki dan.
Naša agencija za digitalni marketing Zona Plus, pomaže klijentima da njihova prisutnost na društvenim mrežama bude smislenija, vidljivija i dosljedna.
Vjerojatno već razmišljate kako unaprijediti svoj nastup na društvenim mrežama.
Prijavite se na Zona Plus newsletter i redovito primajte besplatne savjete, primjere i alate za marketing.