Od marketinga do algoritma - što AI stvarno znači za sadržaj
30.04.2025. / Sadržajni marketing

Što se tiče sadržaja uvijek se govorilo Content is king - Sadržaj je kralj. Danas? Sadržaj je algoritam. U samo nekoliko godina, umjetna inteligencija je promijenila mnogo toga u content marketingu. I pitanje nije trebamo li koristiti AI u marketingu, već kako ga koristiti pametno, efikasno i autentično.

Umjetna inteligencija (AI) u content marketingu ne znači kako će roboti preuzeti copywriting, pisanje tekstova i svega. Koristiti AI znači služiti se naprednim algoritmima za obradu jezika, slike i podataka kako bi se ubrzali (i olakšali) radni procesi i unaprijedila kvaliteta komunikacije. 
 
Više ne pričamo samo o pametnim alatima već o potpuno novim pristupima kreiranju, testiranju i optimizaciji sadržaja. 
 
Zamislite da imate sustav tj. digitalnog asistenta, koji može raditi 24 sata dnevno, 7 dana u tjedna. Takav sustav može: 

  • pisati blogove, oglase i emailove na temelju vaših kratkih smjernica (npr. ChatGPT, Gemini, Jasper) 
  • istraživati koje teme vaši kupci/klijenti traže i predlagati relevantan sadržaj (npr. SurferSEO) 
  • stvarati vizuale prema vašim uputama (npr. Midjourney, DALL·E) 
  • testirati predlagati najefikasnije pozive na akciju na temelju ponašanja publike (npr. Copilot, Writesonic) 

I sve ovo nije više znanstvena fantastika, koju smo gledali u filmovima. To je naša stvarnost. 
 

5 trendova u kreiranju sadržaja koje morate znati 

1. Automatizacija pisanja članaka i blogova 

AI modeli ChatGPT i Gemini mogu generirati tekst u nekoliko sekundi. Naravno, uz pregled i doradu stvarne osobe, ali ušteda vremena je znatna.  
Ovo je osobito korisno za pisanje blogova, opisa proizvoda i internu komunikaciju.  
 
Prednosti su najvidljivije u situacijama kada: 

  • treba brzo reagirati na aktualnu temu 
  • nemate kapacitete za redovno pisanje 
  • postoji potreba za A/B testiranjem različitih varijacija istog sadržaja 
  • želite stvoriti više sadržaja   

Prema istraživanjima, 67% marketinških timova u malim i srednjim tvrtkama već koristi AI za kreiranje pisanog sadržaja. 

2. Generiranje vizuala i videa 

Video i vizualni sadržaj su postali neophodni. Alati poput RunwayML i Pika generiraju videozapise na temelju teksta, dok Midjourney i DALL-E nude prilagođene vizuale. 
 
Konkretni primjeri primjene: 

  • kreiranje video pozivnica za evente  
  • personalizirani vizuali za društvene mreže 
  • slike za blogove i oglase  
  • testiranje više verzija rješenja u realnom vremenu 

Canva već ima ugrađene AI funkcije za kreiranje vizuala, a na Adobeu možete koristiti Generative Fill opcije koje ubrzavaju (i poboljšavaju) dizajn.

 

3. AI SEO optimizacija 

AI je u potpunosti promijenio način na koji optimiziramo sadržaj za pretraživače.  
Umjesto dosadašnjeg oslanjanja na osjećaj, sada se koriste alati koji u stvarnom vremenu analiziraju konkurenciju, tražilice i ponašanje korisnika.  
Na temelju toga AI predlaže najbolje naslove, strukturu teksta, teme i ključne riječi. 
  
Alati poput Clearscope, MarketMuse i Frase koriste strojno učenje za: 

  • odabir tema s najvećim potencijalom 
  • predlaganje naslova i meta opisa s boljim CTR-om 
  • analizu konkurencije i predviđanje što funkcionira u niši 
  • kreiranje strukture sadržaja koja je lakša za čitanje i bolje rangirana 

Ovi alati vam pomažu ostati konkurentni i donositi pametnije odluke u vezi sadržaja, čak i kada nemate specijalizirane resurse na raspolaganju. 

4. Analitika i prediktivno planiranje sadržaja 

AI nema mogućnost analizirati što je već objavljeno, nego može i predlagati što sljedeće objaviti. Prepoznaje obrasce u uspješnim objavama i predlaže teme koje bi mogle postići sličan učinak.  
Na temelju podataka iz publike, sezonalnosti i trendova, AI može predložiti što, kada i kako objaviti sljedeće. 
 
To znači: 

  • analizu koje teme imaju najbolji engagement 
  • predviđanje optimalnog vremena za objavu 
  • mapiranje sezonskih interesa publike 

Predviđa se kako već oko 75% content strategija koristiti AI, barem u fazi planiranja.

 

5. Personalizacija sadržaja u stvarnom vremenu 

Ako šaljete newsletter, on ne bi trebao biti isti za sve.  
Uz pomoć AI alata moguće je analizirati ponašanje korisnika, npr. klikove, posjete, vrijeme zadržavanja te kreirati sadržaj koji će biti prilagođen grupama ili svakom primatelju. 
 
Na primjer:  

1. Različite verzije newslettera ovisno o prethodnim kupnjama 

AI sustavi mogu analizirati podatke iz vaše baze kupaca - što je tko kupio, kada, koliko često. Na temelju toga, algoritam može sastaviti različite verzije newslettera koje su relevantne za svakog pojedinca. 
Alati: Klaviyo, Mailchimp (uz AI dodatke), Salesforce Marketing Cloud 

2. Personalizirane preporuke proizvoda ili usluga  

AI prati obrasce ponašanja korisnika i nudi prijedloge na temelju njihovih interesa i aktivnosti.  
Npr., ako netko doda proizvod u košaricu, ali ga ne kupi, AI može poslati email s podsjetnikom. 
Alati: Dynamic Yield, Adobe Target, Recombee 

3. Sadržaj web stranice koji se mijenja prema interesima posjetitelja  

AI može "čitati" ponašanje posjetitelja na webu (koje stranice gleda, koliko dugo ostaje, što traži) i na temelju toga prilagoditi sadržaj kojeg posjetitelj vidi. 
Tehnologije: Webflow + Mutiny, Hubspot Smart Content, Optimizely 

4. Automatsko dinamičko postavljanje oglasa za remarketing  

Nakon što AI identificira posjetitelje koji su pokazali interes (npr. gledali su proizvod, ali nisu kupili), on može automatski generirati i prikazivati oglase koji su personalizirani:

  • oglas s točno onim proizvodom koji je korisnik gledao  
  • popust za artikl koji je bio dodan u košaricu  
  • oglas koji se prikazuje samo korisnicima koji su prešli određeni prag interesa 

Platforme: Meta Ads + Advantage+, Google Ads + Performance Max, Criteo 
 
Statistike za 2024.g. pokazuju kako personalizirani sadržaj u prosjeku povećava konverziju za čak 32%.

Jesu li kreativci "ugroženi" umjetnom inteligencijom?  

AI nikako nije zamjena za ljudsku kreativnost, nego alat koji ubrzava i olakšava procese.  
 
Sadržaj koji budi emocije, gradi povjerenje s ljudima i komunicira vrijednosti vašeg brenda i dalje mora imati ljudski potpis. 
 
I upravo zato sve više brendova traži autentičnost i osobnost kroz uvjerljive priče - a to (kao i ništa drugo) AI ne može samostalno proizvesti. 
 
 
Za manje tvrtke ili one s ograničenim budžetom, AI je dolična prilika, gdje za manje možete dobiti više. Dakle, manje troškova, više konzistentnosti, bolji rezultati. 
Na primjer: 

  • automatizirano kreiranje newslettera (MailerLite + AI) 
  • generiranje oglasa za Google i Meta (AdCreative.ai) 
  • blogovi na temelju čestih upita korisnika (ChatGPT + Google Search Console) 

AI alati mogu greškom proizvesti dezinformacije (i zato provjeravajte) ili plagijate, jer „čita“ ogromne količine tekstova s interneta, a zatim to koristi da bi predložio što bi imalo najviše smisla za vas. 
Također, postoji rizik od generičkog sadržaja, koji zvuči bezlično i “nema duše”.  
 
Zato je bitno imati ljudski nadzor. Realno, ni ne može drugačije.  
Ljudi moraju postavljati ton, birati smjer, prepoznavati/ispravljati kontekst.  

AI je alat, a čovjek je i dalje taj koji s njim upravlja. 

Ova godina nije godina u kojoj AI dolazi.  
Ovo je godina u kojoj ga učimo pametno koristiti. Umjetna inteligencija može biti snažan saveznik, ali samo ako je u pravim rukama. 
 
Imati AI alate nije dovoljno. Potrebno je znati raditi s njima. Treba vam i strategija. 
Za integraciju AI alata u vaše postojeće procese, postavljanje pravilnih metrika i redovno prilagođavanje, potrebno je znanje i iskustvo. 
 
 
Razmišljate kako unaprijediti svoj sadržaj? 
Ne prepuštajte to slučaju - kontaktirajte nas i saznajte kako raditi pametnije, brže i kvalitetnije.

 
Prijavite se i na naš newsletter kako biste prvi saznali konkretne savjete, alate i primjere iz prakse, koji su vam stvarno od koristi. 
 
 
Izvori: 
CMI - Content Marketing Institute 
Salesforce 
Gartner