Kako koristiti Google Analytics i njegove podatke
07.05.2025. / Analiza i strategija

Ne znate tko vam dolazi na web? A gdje su nestali svi oni klikovi i upiti koje ste očekivali? Ako ste ikad uložili u web, oglase ili društvene mreže, vrijeme je da saznate što se stvarno događa u pozadini. Google Analytics vam točno kaže tko, kako i zašto dolazi na vašu stranicu, i zašto odlazi. U ovom vodiču pokazujemo kako koristiti Google Analytics bez stresa i panike.

Ne znate tko su vam posjetitelji na web stranici? Niste jedini. Ako vodite malu tvrtku ili obrt, vjerojatno ste se više puta pitali:

  • Zašto nemam više upita?
  • Otkud mi dolaze posjetitelji?
  • Zašto ljudi ne dovrše kupnju?
  • Zašto me ljudi ne kontaktiraju?

…pogotovo ako ste uložili u izradu web stranice, plaćate oglase i trudite se biti prisutni online.

Na sva ova pitanja postoji odgovor. I dolazi iz alata koji je potpuno besplatan - Google Analytics.

Što Google Analytics zapravo govori o vašoj web stranici?

Google Analytics ne daje svoje mišljenje i ne pretpostavlja. Daje konkretne brojke i podatke o ponašanju ljudi koji posjete vaš web.
Evo što sve možete saznati:

  • Ukupan broj posjeta - Koliko ljudi vam dolazi na web stranicu
    Možete vidjeti točan broj posjeta dnevno, tjedno, mjesečno - i usporediti različita vremenska razdoblja.
  • Izvori prometa - Otkud dolaze ti ljudi
    Pokazuje otkud posjetitelji dolaze. Jesu li kliknuli na Facebook oglas? Došli preko Google pretrage? Društvenih mreža? Preko preporuka s drugih stranica ili su došli jer im je netko poslao link preko WhatsAppa?
  • Kretanje korisnika po stranici - Što rade kad dođu na web
    Koliko dugo posjetitelji ostaju? Koje stranice otvaraju? Gdje najčešće odustanu?
    Možete npr. otkriti da većina ljudi napušta stranicu baš na koraku naplate. To vam odmah govori da nešto trebate popraviti - možda je proces plaćanja prekompliciran.
  • Praćenje konverzija - Prate li se konverzije (akcije)?
    Možete mjeriti koliko ljudi ispunilo kontakt obrazac, napravilo rezervaciju ili kupilo proizvod.
    Ako vidite da najviše upita dolazi preko Facebook oglasa, to znači kako se tu isplati uložiti više budžeta.

Kako početi s Google Analyticsom?

Sve i ako niste nikada koristili Google Analytics, nije problem. Koraci jednostavni i ne zahtijevaju preveliko tehničko predznanje.

Evo što je potrebno učiniti:
1. Otvorite Google Analytics račun
Posjetite analytics.google.com i prijavite se svojim Google računom. Ako ga još nemate, prvo ćete ga trebati otvoriti (npr. Gmail).

2. Dodajte svoju web stranicu
Nakon prijave, Google Analytics će vas voditi kroz proces otvaranja tzv. "propertyja" - to je tehnički naziv za vašu web stranicu unutar alata. Samo unesite naziv web stranice, URL i odaberite nekoliko osnovnih postavki.

3. Povežite stranicu s alatom
Ovo je jedini korak gdje možda trebate pomoć web developera ili agencije za digitalni marketing, jer treba ubaciti tzv. tracking kod (komadić koda koji Google koristi za praćenje). Ako koristite sustave kao što su WordPress, Wix ili Shopify - često postoji jednostavna opcija za povezivanje bez ručnog kodiranja.

4. Pričekajte prve podatke
Nakon povezivanja, potrebno je pričekati 24-48 sati kako bi se počeli prikazivati prvi podaci o posjetiteljima.

5. Otvorite osnovne izvještaje
U sučelju Google Analyticsa pronaći ćete izbornike s izvještajima poput:

  • Broj posjeta (koliko ljudi dolazi)
  • Izvori prometa (odakle dolaze)
  • Ponašanje (što rade na stranici)
  • Konverzije (što su konkretno napravili)

Za početak, dovoljno je pregledavati izvještaje nekoliko puta mjesečno kako biste stekli osjećaj za ono što se događa na vašem webu.

Što je GA4?

GA4 je verzija Google Analyticsa, koja je službeno zamijenila stari Universal Analytics 2023.g.

GA4 je drugačiji jer prati i korisnike, ne samo stranice - gleda što korisnik radi kroz cijelu "posjetu" vašem webu, ne samo koje stranice otvori.

  • GA4 se fokusira i na događaje (evente), a sve se mjeri kroz akcije: klik, skrolanje, video play, dodavanje u košaricu...
  • Možete pratiti ponašanje korisnika na više uređaja i platformi kao jednu cjelinu. Npr., netko prvo pogleda vašu ponudu na web stranici preko laptopa, a kasnije dovrši kupnju u mobilnoj aplikaciji. GA4 to poveže kao jedno korisničko putovanje.
  • Automatski mjeri važne radnji, npr. pregledavanje, pretrage, klikove na linkove - bez dodatnog podešavanja.
  • Bolja zaštita privatnosti. Pripremljen je za budućnost bez kolačića i sve više ograničenja oko praćenja.

Tko bi trebao koristiti GA4?
Svi. Ako imate web stranicu, već ste prebačeni na GA4 - ili biste trebali biti. Stari podaci iz Universal Analyticsa više se ne prate.

Zašto svaki vlasnik web stranice treba koristiti Google Analytics?

...jer je nagađanje skupo. Brojke su besplatne.

Kad znate što funkcionira, a što ne - možete donositi bolje odluke:

  • Uštedjet ćete na oglasima jer znate koji kanali donose rezultat
  • Poboljšati samu web stranicu jer vidite gdje ljudi zapinju
  • Upoznati svoje kupce - koje uređaje koriste, koliko često se vraćaju, koje stranice ih zanimaju

Poanta korištenja Google Analyticsa je dobiti točne informacije s kojima kasnije možete poboljšati svoj web, odnosno poboljšati koriničko iskustvo posjetitelja.


Ako vam se Google Analytics čini kao još jedan alat za koji nemate vremena - to je razumljivo.

Zona Plus, naša agencija za digitalni marketing pomaže malim poslovanjima u svemu, pa tako i u razumijevanju vlastitih rezultata. I naravno tu smo za vas ako želite znati:

  • Zašto vam web ne donosi rezultate
  • Gdje gubite posjetitelje
  • Ili kako izvući više iz oglašavanja

Nemojte nagađati, ako su vam podaci dostupni – pratite što se stvarno događa na vašem webu.

Imate pitanje ili želite pomoć s Google Analyticsom? Kontaktirajte nas.



Prijavite se i na naš newsletter za savjete koji štede vrijeme, i budžet.