Ne znate tko vam dolazi na web? A gdje su nestali svi oni klikovi i upiti koje ste očekivali? Ako ste ikad uložili u web, oglase ili društvene mreže, vrijeme je da saznate što se stvarno događa u pozadini. Google Analytics vam točno kaže tko, kako i zašto dolazi na vašu stranicu, i zašto odlazi. U ovom vodiču pokazujemo kako koristiti Google Analytics bez stresa i panike.
Ne znate tko su vam posjetitelji na web stranici? Niste jedini. Ako vodite malu tvrtku ili obrt, vjerojatno ste se više puta pitali:
…pogotovo ako ste uložili u izradu web stranice, plaćate oglase i trudite se biti prisutni online.
Na sva ova pitanja postoji odgovor. I dolazi iz alata koji je potpuno besplatan - Google Analytics.
Google Analytics ne daje svoje mišljenje i ne pretpostavlja. Daje konkretne brojke i podatke o ponašanju ljudi koji posjete vaš web.
Evo što sve možete saznati:
Sve i ako niste nikada koristili Google Analytics, nije problem. Koraci jednostavni i ne zahtijevaju preveliko tehničko predznanje.
Evo što je potrebno učiniti:
1. Otvorite Google Analytics račun
Posjetite analytics.google.com i prijavite se svojim Google računom. Ako ga još nemate, prvo ćete ga trebati otvoriti (npr. Gmail).
2. Dodajte svoju web stranicu
Nakon prijave, Google Analytics će vas voditi kroz proces otvaranja tzv. "propertyja" - to je tehnički naziv za vašu web stranicu unutar alata. Samo unesite naziv web stranice, URL i odaberite nekoliko osnovnih postavki.
3. Povežite stranicu s alatom
Ovo je jedini korak gdje možda trebate pomoć web developera ili agencije za digitalni marketing, jer treba ubaciti tzv. tracking kod (komadić koda koji Google koristi za praćenje). Ako koristite sustave kao što su WordPress, Wix ili Shopify - često postoji jednostavna opcija za povezivanje bez ručnog kodiranja.
4. Pričekajte prve podatke
Nakon povezivanja, potrebno je pričekati 24-48 sati kako bi se počeli prikazivati prvi podaci o posjetiteljima.
5. Otvorite osnovne izvještaje
U sučelju Google Analyticsa pronaći ćete izbornike s izvještajima poput:
Za početak, dovoljno je pregledavati izvještaje nekoliko puta mjesečno kako biste stekli osjećaj za ono što se događa na vašem webu.
GA4 je verzija Google Analyticsa, koja je službeno zamijenila stari Universal Analytics 2023.g.
GA4 je drugačiji jer prati i korisnike, ne samo stranice - gleda što korisnik radi kroz cijelu "posjetu" vašem webu, ne samo koje stranice otvori.
Tko bi trebao koristiti GA4?
Svi. Ako imate web stranicu, već ste prebačeni na GA4 - ili biste trebali biti. Stari podaci iz Universal Analyticsa više se ne prate.
...jer je nagađanje skupo. Brojke su besplatne.
Kad znate što funkcionira, a što ne - možete donositi bolje odluke:
Poanta korištenja Google Analyticsa je dobiti točne informacije s kojima kasnije možete poboljšati svoj web, odnosno poboljšati koriničko iskustvo posjetitelja.
Ako vam se Google Analytics čini kao još jedan alat za koji nemate vremena - to je razumljivo.
Zona Plus, naša agencija za digitalni marketing pomaže malim poslovanjima u svemu, pa tako i u razumijevanju vlastitih rezultata. I naravno tu smo za vas ako želite znati:
Nemojte nagađati, ako su vam podaci dostupni – pratite što se stvarno događa na vašem webu.
Imate pitanje ili želite pomoć s Google Analyticsom? Kontaktirajte nas.
Prijavite se i na naš newsletter za savjete koji štede vrijeme, i budžet.