11 stvari o SEO koje trebate znati za uspješnije poslovanje
29.04.2021. / Sadržajni marketing

SEO (Search Engine Optimization) predstavlja ključan stup svake uspješne digitalne strategije. Društvene mreže i različiti drugi komunikacijski kanali mogu biti potpora vašoj promociji, ali angažman je u većini slučajeva daleko manji, nego kod SEO optimizacije. Nažalost, većina mikro i malih poduzetnika zanemaruje ovaj način privlačenja prometa na svoju web stranicu i tako vrlo često gubi prednost pred konkurencijom. Zanemarivanje ili nedovoljno posvećivanje pažnje SEO aspektu poslovanja dovodi do slabljenja pozicije na tržištu, a vrlo često i do gubitka već postojećeg položaja. Ako dobro napravite SEO, zapravo ste dobro odgovorili na želje i potrebe vaših klijenata. Upravo je SEO najbolji način da vaš brand uspije na tržištu. Dobro napravljen SEO dovodi promet, a to je baš ono što svakom malom ili mikro poduzetniku najviše i treba kako bi ostvario uspjeh. Stoga, u nastavku vam donosimo 11 stvari o SEO optimizaciji koje vaš brand dovode na domet potencijalnih klijenata i otvaraju vrata uspjeha.

Google search

 

1. Google SEO treba raditi za vas


Znate li za onu poznatu izreku: “Dobro je biti na vrhu.”? Vjerojatno znate. Na to se odnosi i SEO. Na vrh rezultata pretraživanja dolaze samo najbolji, a vaši klijenti upravo traže i gledaju najčešće ono što je prvo po rezultatima pretraživanja.

Nije lako u moru različitih Web stranica doći na vrh, pa je potreban dugotrajan i naporan rad na optimizaciji, ali isplati se jer klijenti upravo vas žele vidjeti na prvom mjestu. Kako biste to ostvarili, trebate se pojaviti ondje gdje dolaze i oni. Tvrtke koje u svojoj marketinškoj strategiji zanemaruju ključne riječi i izraze koje njihovi potencijalni kupci traže, redovito gube tržišnu utakmicu iako ponekad i njihova konkurencija nudi inferiornije proizvode i usluge. Google SEO treba raditi za vas.

 

2. SEO marketing dugoročno dovodi promet


Istina je da plaćenim oglašavanjem na različitim internetskim platformama možete privući promet, ali većina prometa privlači se ipak kroz SEO marketing. Većina vaših potencijalnih klijenata više vjeruje organskim rezultatima pretraživanja, nego plaćenim oglasima, pa je sasvim očekivano da organski linkovi dobiju i najviše klikova.

SEO marketing jedan je od onih digitalnih marketinških kanala koji, ako se namjesti kako treba, može dugoročno donijeti koristi i dugo vremena dovoditi promet, a samim time i potencijalne klijente na vašu Web stranicu, dok plaćeno oglašavanje traži kontinuirano financiranje kako bi promet nastavio dolaziti.

Pretraživači iz godine u godinu postaju sve pametniji, ali “naša pomoć” im je još uvijek potrebna. Zato, prije nego što krenete u pothvat zvan SEO marketing, optimizirajte vašu web stranicu kako bi izvukli iz nje ono maksimalno.


3. ON-Page SEO je (još) uvijek ključan

On-Page SEO ili On-Site SEO je praksa optimiziranja sadržaja web stranice za pretraživače i korisnike. Uobičajene aktivnosti vezane za ovakvu optimizaciju uključuju obično optimizaciju naslova, fontova, slika, unutarnjih linkova i URL adresa.

Iako ćete ponegdje naletjeti na informacije kako On-Page SEO više nije aktualan u 2021. godini, to jednostavno nije istina, jer osnovni signal da je neka informacija relevantna jest kad stranica sadrži iste ključne riječi kao i pojmovi pretraživanja korisnika. Ako se te riječi pojavljuju na stranici, u naslovima ili u tijelu teksta, informacija je uglavnom relevantna.

Bez obzira na to što je Google danas puno “pametniji”, nego prije 10 ili 12 godina, još uvijek traži na vašoj stranici specifične ključne riječi. Stoga, On-Page SEO je neophodan, jer klijent će kliknuti najprije na onu stranicu koja sadrži točno željene ključne riječi.

 

Marketing strategy

4. SEO mora biti u vašoj strategiji internet marketinga

SEO je jedna od najučinkovitijih metoda internet marketinga i, ako se pravilno izvede, može donijeti vrhunske rezultate. Stoga, ova tehnika internet marketinga je ekstremno učinkovita. Iako je potrebno čak do nekoliko mjeseci kako biste vidjeli SEO rezultate, isplati se čekati.

Možda je u početku dobro oslanjati se na društvene mreže i različite platforme, ali implementacija SEO strategije u strategiju internet marketinga od ključne je važnosti. Ako vas Google visoko rangira, puno ljudi ima vaš link dostupan, te će puno njih na njega i kliknuti. Putem društvenih mreža i ostalih platformi možete osvijestiti vaše potencijalne korisnike/ kupce o važnosti vašeg branda, ali SEO pretvara posjet u akviziciju.

5. Dobar web marketing znači povjerenje

Poznajete li vaše ciljno tržište? Je li moguće ciljati na nega web marketingom? Što i koliko vaša publika pretražuje internet? Koje pojmove “gugla”? Ovo su samo neka od pitanja koje si morate postaviti prije donošenja strategije o uspješnom web marketingu kako biste dobili vrhunske rezultate i imali značajnu prednost pred konkurencijom.

Neka Vam pomogne i Google Analytics. Dobro je poznato da je u posljednjih nekoliko godina mobilno pretraživanje doživjelo pravi boom, pa biste kod donošenja odluka o web marketingu trebali voditi računa i o tome aspektu. To naravno podrazumijeva i optimizaciju za mobilne tražilice u čemu vam može pomoći i Google's Mobile-Friendly Test.

Stoga, SEO unutar web marketinga ne znači samo optimizaciju nego i poznavanje vašeg ciljnog tržišta. Vaši klijenti žele da se za njih zainteresirate. Žele se osjećati ugodno kad dođu na vašu web stranicu i imati povjerenja u vas. To se ne može dogoditi ako ne znate njihove potrebe i želje.


6. SEM je posebno dobar kod izravne prodaje

Postoji još jedan tip marketinga koji vam može pomoći u ostvarivanju vrhunskih poslovnih rezultata, a to je SEM marketing. SEM ili search engine marketing jedan je od tipova marketinga koji bi vašem poslu mogao donijeti veliki uzlet na tržištu koje je vrlo kompetitivno.

Kako bi zavladali takvim tržištem, brojni vlasnici malih, još neafirmiranih brandova koriste plaćeno oglašavanje kako bi se njihova stranica pojavila na vrhu rezultata pretraživanja. Ovakav marketing se pokazao odličnim rješenjem posebno kod izravne prodaje određenih proizvoda ili usluga.

Ako prodavač, tj. web stranica točno odgovori na potrebe kupca/ korisnika, tj. na njegove ključne riječi, ista tvrtka ili brand ima priliku ostvariti vrhunski povrat na investicije.

 

Wordpress

7. WordPress SEO nikad nije bio lakši

Većina internetskih stranica danas je izrađena pomoću platforme WordPress i to najviše zbog njezine relativne jednostavnosti i financijske isplativosti. Kada riješite pitanje domene i internet hostinga, praktički možete kupiti gotovi izgled stranice kakvu želite. Već za 50- 60$ na raspolaganju vam je mnoštvo tema koje samo trebate instalirati i početi stavljati sadržaj.

Ako niste previše izbirljivi, možete se odlučiti i za neku od besplatnih tema. Na raspolaganju ih imate mnogo. Bitno je da znate da vam WordPress kao takav ne može sam pomoći da se visoko plasirate na rezultatima pretraživanja. Taj posao trebate obaviti sami. Dobre vijesti su da je na platformi WordPress taj posao maksimalno pojednostavljen.

Stoga, ako ste i početnik, vrlo lako možete napraviti optimizaciju. Najprije, odaberite temu koja je “laka”, tj. nema puno pluginova i dodataka. Ako stranicu previše opteretite, to je samo može usporiti. Preporuča se koristiti samo one pluginove koji su neophodni, poput Yoast SEO- a, W3 Total Cache- a, Smush Image Compression and Optimisationa i sličnih. Oni su besplatni i možete ih instalirati čim instalirate temu. Svaka tema ima izbornik za uređivanje koji uključuje i SEO optimizaciju, a pluginovi poput već spomenutog Yoast SEO-a vode vas korak po korak u optimizaciji sadržaja za postizanje vrhunskih rezultata.


8. Koristite SE Ranking platformu


Ako trebate pomoć kod SEO optimizacije, SE Ranking platforma se pokazala kao odlično rješenje. SE Ranking je platforma koja će vam ponuditi čitav niz alata za analizu, praćenje, izvještavanje i sl. Osim standardnih SEO alata, sistem nudi i dodatne SEO pogodnosti poput monitoringa promjena na stranici, naprednog upravljanja društvenim mrežama i sl. SE Ranking je vodeći softver na tržištu kada je riječ o upravljanju vašom stranicom i koriste ga vlasnici raznih tvrtki, agencije, te SEO profesionalci. Pokazao se kao vrlo vrijedan alat, posebno kod nedovoljno iskusnih korisnika.

 

Istraživanje ključnih riječi
9. Keyword research: Veliki volumen i niska konkurencija daju prednost

Keyword research ili istraživanje ključnih riječi neizostavan je dio svake SEO strategije. Većina vlasnika brandova upotrebljava Google Keyword Planer koji je unutar Goodle Ads-a besplatan i sveobuhvatan. Među poznatim platformama za istraživanje je i Ubersuggest Neil Patel- a, ali ova platforma dozvoljava samo tri pretrage za besplatno korištenje, za razliku od Google Ads-a kod kojeg ne morate izdvajati novac za istraživanje.

Kod istraživanja, samo trebate upisati željeni pojam i dobit ćete podatke koliko je taj pojam tražen. Osim volumena pretraživanja, na ovim platformama je moguće vidjeti i konkurenciju, SEO težinu i sl. Ako ste u mogućnosti, tj. u dovoljno velikoj i popularnoj niši, trebate znati da vam ključne riječi s velikim volumenom pretraživanja i niskom konkurencijom daju veliku prednost na tržištu jer možete odgovoriti na potrebe i želje korisnika/kupaca na koje većina vlasnika brandova (još uvijek) ne može.


10. SEO ili SEM što je bolje?


SEO i SEM dva su različita marketinška kanala i dva različita pristupa za povećati vidljivost na rezultatima pretraživanja. SEO dovodi organski promet, a SEM plaćeni. SEM kampanje ne uključuju samo rezultate pretraživanja, nego i vizualne oglase na različitim stranicama, email oglase, te Youtube oglase, sve ovisno o željama i potrebama vaših ključnih kupaca.

Prije nego što se odlučite hoćete li se usmjeriti na SEO ili SEM, potrebno je da analizirate vaše poslovanje. Prodajete li izravno ili želite samo kupce/ korisnike osvijestiti o vašem brandu? Analizirajte prije nego što poduzmete bilo što. Postavite pitanje: “Koji su moji ciljevi?” Ako oni, osim prodaje, obuhvaćaju i promociju, kombinirana SEO/ SEM strategija ne bi bila loša ideja.


11. SEO u 2021.


Za kraj, SEO je kao marketinška taktika podložan stalnim promjenama. Razlog tome su stalne i česte promjene algoritma kojeg uvodi Google kao najveća svjetska tražilica. Stoga, nekoliko je SEO trendova popularnih među markentigašima koji privlače potencijalne kupce/korisnike te na nov i svjež način stvaraju potencijalne prilike za konverzije.

Jedna od takvih novosti koja je najavljena za svibanj 2021. je Core Web Vitals. To su mjerni podaci koji utječu na rangiranje pojedine web stranice, a uključuju brzinu učitavanja sadržaja, prilagođenost stranice mobilnim uređajima, sigurnost stranice (https), te izbjegavanje prekomjernih skočnih prozora (pop up).

Google Passage je također jedna od novina. Najavljena prošle godine u listopadu, ova pogodnost omogućava Google-u da nezavisno rangira određene dijelove neke web stranice. Na primjer, recimo da vaša web stranica prodaje žensku odjeću i obuću. Ako su među ponudom i “svečane salonke”, Google, uz pomoć Passage značajke vas može rangirati i samo za pojam “svečane salonke”. Stoga, popularna postaje i organizacija sadržaja na internetskim stranicama.

Osim ovoga, trenutačno su u trendu i rangiranje pomoću uvodnih odlomaka (Featured Snippet), vizualnog pretraživanja i videa, pa biste trebali vidjeti otvaraju li vam se prilike i u tom pogledu.

 

Nakon svega navedenog vjerujemo da shavćate kolika je važnost SEO za vaše poslovanje te da vam dugoročno može donijeti velike koristi. No također da biste to izveli kako treba potrebno je da se služite pravim alatima i da imte dobrp razrađenu digitalnu marketinšku strategiju.

Ukoliko razmišljate odakle početi i koji su vam sljedeći koraci u postavljanju SEO za svoje poslovanje, kontaktirajte nas i rezervirajte besplatne konzultacije.