SEO - 11 stvari koje trebate znati za uspješnije poslovanje
15.05.2024. / Sadržajni marketing

SEO (Search Engine Optimization) je stup svake uspješne digitalne strategije. Društvene mreže i različiti drugi komunikacijski kanali mogu biti potpora promociji vašeg poslovanja, ali angažman je u većini slučajeva daleko manji, nego kod SEO optimizacije.

Nažalost, većina mikro i malih poduzetnika zanemaruje SEO (Search Engine Optimization) kao način za privlačenje prometa na svoju web stranicu.  
 
Tako vrlo često gubi prednost pred konkurencijom, koja je već upoznata s prednostima SEO-a i radi ga.  
 
Zanemarivanje ili nedovoljno posvećivanje pažnje SEO-u u svom poslovanju, dovodi do slabljenja pozicije na tržištu, a vrlo često i do gubitka već postojećeg položaja.  
To je tržište online, naravno.  
 
Ako dobro napravite SEO, zapravo ste dobro odgovorili na želje i potrebe vaših klijenata.  
Upravo je SEO najbolji način da vaš brand uspije. 
 
Dobro napravljen SEO dovodi promet, a to je baš ono što svakom malom ili mikro poduzetniku najviše i treba. 
 
Kojih je to 11 stvari o SEO optimizaciji koje vaš brand dovode na domet potencijalnih klijenata? 
  

1. Google SEO treba raditi za vas 

Znate li za onu poznatu izreku: “Dobro je biti na vrhu.”? Vjerojatno znate.  
Na to se odnosi i SEO.  
 
Na vrh rezultata online pretraživanja dolaze samo najbolji, a vaši klijenti upravo traže i gledaju najčešće ono što je među prvima u rezultatima pretraživanja. 
  
Nije lako u moru istih web stranica doći na vrh, pa je potreban dugotrajan i naporan rad na optimizaciji
 
Kako biste to ostvarili, trebate se pojaviti ondje gdje dolaze oni koji traže vaše usluge ili proizvode – na Google i slične tražilice. 
 
I tako, u svojoj marketinškoj strategiji nemojte zanemariti ključne riječi i izraze koje vaši potencijalni kupci traže. Tu ste u startu izgubili tržišnu utakmicu iako ponekad vaša konkurencija ima i inferiornije usluge ili proizvode.  

 

2. SEO marketing dugoročno dovodi promet 

Istina je da plaćenim oglašavanjem na različitim online platformama možete privući promet, ali većina prometa se dugoročno privlači ipak kroz SEO marketing.  
 
Većina ljudi više vjeruje organskim rezultatima pretraživanja, nego plaćenim oglasima, pa je sasvim očekivano da organski linkovi dobiju i najviše klikova
  
SEO marketing jedan je od onih digitalnih marketinških kanala koji, ako se radi kako treba, može dugoročno donijeti koristi i dugo vremena dovoditi promet.  
 
SEO kontinuirano dovodi potencijalne klijente na vašu web stranicu. S druge strane, plaćeno oglašavanje traži kontinuirano financiranje kako bi promet nastavio dolaziti. 
  
Tražilice poput Google-a iz godine u godinu postaju sve naprednije, i njihovi algoritmi sve zahtjevniji, ali “naša pomoć” im je još uvijek potrebna.  
 
Prije nego što uopće krenete u SEO marketing, optimizirajte vašu web stranicu, kako bi iz nje izvukli njen maksimum. 
  

3. On-page SEO je (još) uvijek bitan 

On-page SEO ili on-site SEO je praksa optimiziranja sadržaja web stranice za pretraživače i korisnike.  
 
Uobičajene aktivnosti vezane za ovakvu optimizaciju uključuju optimizaciju naslova, fontova, slika, unutarnjih linkova i URL adresa. 
 
Relevantnosti informacije često se temelji na podudarnosti ključnih riječi u sadržaju stranice i upitu korisnika. 
Ako se na stranici pojavljuju ključne riječi, u naslovima ili u tijelu teksta, informacija je uglavnom relevantna. 
  
Bez obzira na to što je Google danas puno “pametniji”, nego prije 10 ili 12 godina, još uvijek na vašoj stranici traži specifične ključne riječi.  
 
On-page SEO je neophodan, jer će ljudi najprije kliknuti na onu web stranicu koja sadrži točno one ključne riječi koje oni traže. 
  

4. SEO morate uključiti u svoju strategiju internet marketinga 

SEO je jedna od najučinkovitijih metoda internet marketinga i, ako se pravilno radi, može donijeti vrhunske rezultate.  
 
Iako je potrebno čak do nekoliko mjeseci kako biste vidjeli SEO rezultate, isplati se čekati. 
  
Možda je u početku dobro oslanjati se na društvene mreže i različite platforme, ali implementacija SEO-a u strategiju internet marketinga od iznimne je važnosti.  
 
Ako vas Google visoko rangira, puno ljudi ima vaš link dostupan, te će puno njih na njega i kliknuti.  
 
Putem društvenih mreža i ostalih platformi možete osvijestiti vaše potencijalne korisnike/ kupce o važnosti vašeg branda, ali SEO pretvara običan posjet na vaš web u stvarnu transakciju
  

5. Dobar online marketing znači povjerenje 

Poznajete li vaše tržište?  
Je li moguće ciljati ga online marketingom?  
Što i koliko vaša publika pretražuje internet? Koje pojmove “gugla”?  
 
Ovo su samo neka od pitanja koje si morate postaviti prije donošenja strategije o uspješnom web marketingu kako biste dobili vrhunske rezultate i imali značajnu prednost pred konkurencijom
  
Neka Vam pomogne i Google Analytics. Dobro je poznato da je u posljednjih nekoliko godina mobilno pretraživanje doživjelo pravi boom, pa biste kod donošenja odluka o web marketingu trebali voditi računa i o tome aspektu.  
To naravno podrazumijeva i optimizaciju za mobilne tražilice u čemu vam može pomoći i test kao Lighthouse ili PageSpeed Insights
  
Stoga, SEO unutar web marketinga ne znači samo optimizaciju nego i poznavanje vašeg ciljnog tržišta.  
 
Vaši klijenti i kupci žele zainteresiranost s vaše strane. Žele se osjećati ugodno kad dođu na vašu web stranicu i imati povjerenja u vas.  
To se ne može dogoditi ako ne znate njihove potrebe i želje. 
  

6. SEM je posebno dobar kod izravne prodaje 

SEM ili search engine marketing jedan je od tipova marketinga koji bi vam mogao donijeti vrhunske poslovne rezultate na tržištu. 
  
Kako bi zavladali svojim tržištem, brojni vlasnici malih, još neafirmiranih brandova koriste plaćeno oglašavanje kako bi se njihova stranica pojavila na vrhu rezultata pretraživanja. SEM marketing se pokazao odličnim rješenjem posebno kod izravne prodaje određenih proizvoda ili usluga. 
  
Ako prodavač, tj. web stranica točno odgovori na potrebe kupca/ korisnika, tj. na njegove ključne riječi, ista tvrtka ili brand ima priliku maksimizirati ROI - povrat na investiciju. 
 

 

7. WordPress SEO nikad nije bio lakši 

Većina internetskih stranica danas je izrađena pomoću WordPress-a i to najviše zbog jednostavnosti i financijske isplativosti ove platforme.  
 
Kada riješite pitanje domene i internet hostinga, praktički možete kupiti gotovi izgled web stranice kakvu želite.  
Već za 4-60EUR/mjesečno na raspolaganju vam je mnoštvo tema koje samo trebate instalirati i početi stavljati sadržaj. 
  
Ako niste previše izbirljivi, možete se odlučiti i za neku od besplatnih tema.  
Na raspolaganju ih imate mnogo. Bitno je da znate da vam WordPress kao takav ne može sam pomoći da se plasirate na rezultatima pretraživanja. Taj posao trebate obaviti sami.  
 
Dobre vijesti su da je na platformi WordPress taj posao maksimalno pojednostavljen. 
Stoga, ako ste i početnik, vrlo lako možete napraviti optimizaciju.  
 
Najprije, odaberite temu koja je “laka”, tj. nema puno pluginova i dodataka. Ako stranicu previše opteretite, to je samo može usporiti.  
Preporuča se koristiti samo one pluginove koji su neophodni poput: 

  • Yoast SEO  
  • W3 Total Cache- a 
  • Smush Image Compression and Optimisationa i sličnih.  

Oni su besplatni i možete ih instalirati čim instalirate temu.  
 
WordPress navodi i da su ovo njegovi najpopularniji pluginovi koji se koriste:  

  • Yoast SEO 
  • WooCommerce 
  • Contact Form 7 
  • Google Site Kit 
  • Elementor  

Svaka tema ima izbornik za uređivanje koji uključuje i SEO optimizaciju, a pluginovi poput već spomenutog Yoast SEO-a vode vas korak po korak u optimizaciji sadržaja. 
 

8. Koristite SE Ranking platformu 

Ako trebate pomoć kod SEO optimizacije, SE Ranking platforma se pokazala kao odlično rješenje.  
 
SE Ranking je platforma koja će vam ponuditi čitav niz alata za analizu, praćenje, izvještavanje i sl.  
Osim standardnih SEO alata, sistem nudi i dodatne SEO pogodnosti poput monitoringa promjena na stranici, naprednog upravljanja društvenim mrežama i sl.  
 
SE Ranking je vodeći softver na tržištu kada je riječ o upravljanju vašom stranicom i koriste ga vlasnici raznih tvrtki, agencije, te SEO profesionalci.  
 
Pokazao se kao vrlo vrijedan alat, posebno kod onih koji nemaju baš previše iskustva. 
 

 

9. Keyword research - veliki volumen i niska konkurencija daju prednost 

Keyword research ili istraživanje ključnih riječi mora biti dio svake SEO strategije.  
 
Isprobajte Google Keyword Planer, Google Trends i Keywords Everywhere
Googleovi alati su besplatni i sveobuhvatni. 
  
Kod istraživanja, samo trebate upisati željeni pojam i dobit ćete podatke koliko je taj pojam tražen.  
 
Osim volumena pretraživanja, na ovim platformama je moguće vidjeti i konkurenciju, SEO težinu i ostalo.  
 
Ako ste u mogućnosti, tj. u dovoljno velikoj i popularnoj niši, trebate znati da vam ključne riječi s velikim volumenom pretraživanja i niskom konkurencijom daju veliku prednost na tržištu.  
 
Možete odgovoriti na potrebe i želje korisnika/kupaca na koje većina vlasnika brandova (još uvijek) ne može. 
  

10. SEO ili SEM što je bolje? 

SEO i SEM dva su različita marketinška kanala i dva različita pristupa za povećati vidljivost na rezultatima pretraživanja.  
 
SEO dovodi organski promet, a SEM plaćeni.  
 
SEM kampanje ne uključuju samo rezultate pretraživanja, nego i vizualne oglase na različitim stranicama, email oglase, te Youtube oglase, sve ovisno o željama i potrebama vaših ključnih kupaca. 
  
Prije nego što se odlučite hoćete li se usmjeriti na SEO ili SEM, potrebno je analizirati vaše poslovanje.  
 
Prodajete li izravno ili želite samo kupce/ korisnike osvijestiti o vašem brandu?  
 
Analizirajte prije nego što poduzmete bilo što.  
Postavite si pitanje: “Koji su moji ciljevi?” Ako oni, osim prodaje, obuhvaćaju i promociju, kombinirana SEO/ SEM strategija bi bila najbolja ideja. 
 

11. SEO kao marketinška taktika 

Za kraj, SEO je kao marketinška taktika podložna stalnim promjenama.  
Razlog tome su stalne i česte promjene algoritma kojeg uvodi Google kao najveća svjetska tražilica.  
 
Stoga, nekoliko je SEO trendova popularnih među markentigašima koji privlače potencijalne kupce/korisnike te na nov i svjež način stvaraju potencijalne prilike za konverzije. 
  
Google često uvodi promjene i novitete u svoje algoritme i susave pretraživanja. Jedna od takvih je i Core Web Vitals. To su mjerni podaci koji utječu na rangiranje pojedine web stranice, a uključuju:

  • brzinu učitavanja sadržaja
  • prilagođenost stranice mobilnim uređajima
  • sigurnost stranice (https)
  • izbjegavanje prekomjernih skočnih prozora (pop up) itd. 

Google Passage pogodnost omogućava Google-u da nezavisno rangira određene dijelove neke web stranice.  
Na primjer, recimo da vaša web stranica prodaje žensku odjeću i obuću. Ako su među ponudom i “svečane salonke”, Google, uz pomoć Passage značajke vas može rangirati i samo za pojam “svečane salonke”. Stoga, s vaše strane trebate dobro i pametno organizirati sadržaj na web stranicama. 
  
Osim ovoga, uvijek je aktualno i rangiranje pomoću uvodnih odlomaka (Featured Snippet), vizualnog pretraživanja i videa.  
  
  
Mislimo kako sada shvaćate kolika je važnost SEO-a te da vam dugoročno može donijeti velike koristi za vaše poslovanje.  
 
Za raditi SEO kako treba, potrebno je služiti se pravim alatima i imati dobro razrađenu digitalnu marketinšku strategiju. 
  
Razmišljate odakle početi i koji su vam sljedeći koraci u postavljanju SEO-a?  
Kontaktirajte nas i rezervirajte besplatne konzultacije.