Omnichannel marketing - pričajte svoju priču preko svih kanala
10.09.2025. / Analiza i strategija

Jeste li ikada imali osjećaj kako vaš marketing “rastegnut” na puno strana, ali ne donosi rezultate? Objavite nešto na Instagramu, pošaljete newsletter, postavite oglas… Ali svaki od tih koraka, govori nešto drugo. Upravo tu je problem. Ljudi danas očekuju jednu jasnu priču.

Objavili ste nešto na Instagramu, poslali ste newsletter, platili oglas. Sve ste odradili kako treba, zar ne? Ali rezultat je izostao.
Ako vam se ovo događa, niste jedini. Većina malih poduzetnika i obrtnika danas koristi više komunikacijskih kanala, ali ih ne povezuje u jedinstvenu priču.
I upravo je u tome problem: nije samo važno gdje ste prisutni, već kako vaša komunikacija izgleda kad se svi kanali spoje.

A kad se svi kanali spoje, to je onda omnichannel marketing - pristup koji povezuje sve vaše kanale u jedno smisleno i korisniku prilagođeno iskustvo.

Što je omnichannel marketing i po čemu se razlikuje od multichannel pristupa?

Sada vjerojatno koristite multichannel strategiju - imate web stranicu, Facebook stranicu, Instagram profil, a možda povremeno pošaljete i newsletter.
Postoje kanali, ali nisu povezani jedni s drugima.
Multichannel znači da ste prisutni na više mjesta, više kanala, ali svaki kanal funkcionira zasebno i ne nadopunjuje druge.

Kod omnichannel pristupa svi kanali surađuju međusobno, kako pružili dosljedno i povezano iskustvo, bez obzira gdje se netko uključio u proces.
Ako taj netko vidi vaš oglas na Instagramu, prijavi se na newsletter i zatim kupi putem weba, omnichannel strategija će će se pobrinuti za svaki korak i da je on smislen, poznat i koristan.

Evo kako bi to izgledalo:

  • Multichannel - isti sadržaj objavite na Facebooku i u newsletteru, ali nema poveznice između njih.
  • Omnichannel - osoba vidi vaš proizvod/uslugu u Instagram objavi, klikne, dođe na landing stranicu s personaliziranim sadržajem, prijavi se na newsletter i dobije prilagođenu ponudu.


Ali zašto je omnichannel važan, posebno za male poduzetnike?
Svaka nova godina donosi nova očekivanja od strane vaših kupaca i klijenata, vaše publike.
Ljudi su navikli da ih brendovi prate kroz razne kanale, pamte njihove izbore i komuniciraju personalizirano. Veliki brendovi to rade već godinama.

I upravo je ovo vaša prilika za stići baš te velike - jer omnichannel strategiju danas može primijeniti i mali tim, s pravim alatima.

Zašto bi trebali raditi omnichannel strategiju:

  • Vaši kupci/klijenti koriste više uređaja (mobitel, tablet, računalo, laptop) i očekuju sinkronizirano iskustvo.
  • Ljudi pretražuju, klikaju, otvaraju linkove nasumično i samo dobro vođena priča ih može zadržati.
  • Čak i male lokalne tvrtke mogu izgledati profesionalno i organizirano, čak i ako imaju samo jednu osobu koja vodi marketing.

Omnichannel pristup je dostižan svima, pa čak i malim poslovanjima koje žele pametno upravljati komunikacijom i graditi trajniji odnos s kupcima.

Kako povezati web, društvene mreže i e-mail u jedno korisničko iskustvo

Zamislite ovu situaciju: osoba vas prvi put vidi na Instagramu. Svidi joj se neka vaša objava i klikne na poveznicu u opisu profila (link in bio). Dolazi na vašu web stranicu, prijavljuje se na vaš newsletter i u e-mailu dobiva personaliziranu ponudu.
A ako ne završi kupnju, kasnije je na Facebooku čekaju oglasi s podsjetnikom.

To je omnichannel iskustvo u praksi. Svaki kanal ima svoju ulogu, ali svi zajedno vode istom cilju - konverziji.
Kako to izgleda:

  • Instagram objava (video proizvoda + CTA za newsletter)
  • E-mail kampanja dobrodošlice (s vodičem vaših proizvoda, popustima ili prijedlozima)
  • Landing stranica (s jasnom ponudom, kontaktom, recenzijama)
  • Remarketing oglas (podsjetnik na kupnju s dodatnim bonusom ili porukom “još samo nekoliko komada/posebna ponuda”)

Osoba ima dojam da komunicira s jednim brendom, a ne s više kanala.

Primjeri iz prakse (dva scenarija iz turizma)

1. Apartmani na obali

  • Instagram objava: "Tražite idealan ljetni odmor? Prijavite se na newsletter i preuzmite besplatni vodič izleta u okolici."
  • E-mail dobrodošlice: PDF s vodičem + personalizirana ponuda za slobodne termine u kolovozu.
  • Landing stranica: kalendar dostupnosti, cijene, gumb "Rezerviraj odmah".
  • Remarketing oglas: "Još uvijek niste rezervirali? Iskoristite 10% popusta do petka."

2. Organizator brodskih tura

  • Facebook video oglas: Prikaz izleta na Kornate + CTA "Prijavite se za raspored i posebne ponude za grupe".
  • E-mail serija: 3 poruke (informacije, iskustva gostiju, promotivna ponuda)
  • Web stranica: prikaz tura s opcijom online rezervacije.
  • Instagram oglas: "Vaš izlet na Kornate vas čeka - rezervirajte danas."

Alati koji zaista pomažu u povezivanju kanala

S pozitivne strane, većinu stvari ne morate raditi sami.
Postoje alati koji se mogu povezati i automatizirati dijelove vaše komunikacije. Ako ih dobro postavite, oni će međusobno razmjenjivati podatke i omogućiti vam da svaki kontakt, klik i prijava imaju smisla.

1. Mailchimp ili Brevo

Mailchimp je i dalje vodeći kad je riječ o slanju newslettera i automatizaciji e-mailova. Možete poslati dobrodošlicu novim pretplatnicima, postaviti niz poruka ili slati podsjetnik svima koji napuste košaricu, a ne dovrše kupnju. Ali, automatizacije više nisu dostupne besplatno.
Ako tražite povoljniju opciju, Brevo nudi odlične alate za automatizaciju i CRM po pristupačnim cijenama.

2. Meta Pixel (uz Meta Conversions API)

Meta Pixel i dalje radi i omogućuje praćenje posjetitelja vašeg weba i automatsko prikazivanje personaliziranih oglasa na Facebooku i Instagramu.
Nova preporuka je koristiti ga zajedno s Meta Conversions API-jem (CAPI), koji bilježi podatke direktno sa servera i zaobilazi ograničenja zbog kolačića ili blokatora.

3. Google Analytics 4 (GA4)

GA4 je glavni (i besplatan) alat za razumijevanje što posjetitelji rade na vašoj stranici. Prati korisničke puteve, ponašanje na više uređaja, događaje i konverzije.
Za mala poslovanja nudi i više nego dovoljno - izvještaje, praćenje klikova, prijava, interakcija.

4. Bitly / Rebrandly

Ako u objavama ili e-mailovima dijelite linkove, vjerojatno ste se već susreli s alatima poput Bitlyja ili Rebrandlyja. Iako na prvu djeluju kao “alat za kraće linkove”, oni zapravo rade puno više. Pomoću njih dobivate i konkretne podatke koliko ljudi je kliknulo na taj link, kada su kliknuli i koji uređaj ili kanal su koristili (npr. Instagram, e-mail, WhatsApp).

5. CRM alati (HubSpot ili Zoho CRM)

Ako prikupljate e-mail adrese, vodite komunikaciju s gostima, klijentima ili kupcima, CRM alati vam u tome pomažu. Umjesto da podatke držite u tablicama, CRM vam daje pregled tko je tko, kada se javio, što je tražio i kako ste s njim komunicirali.

Alati kao što su HubSpot i Zoho CRM omogućuju vam:

  • spremanje svih kontakata i bilješki na jednom mjestu
  • automatsko slanje e-mailova određenim skupinama ljudi (npr. svi koji su tražili ponudu, a nisu kupili/naručili/rezervirali)
  • informacije o tome tko je otvorio koju poruku i kada
  • organiziranje follow-upa bez zaboravljanja u kojoj ste fazi komunikacije i sl.

I ne, ne treba vam hrpa alata koja ne komunicira međusobno.
Dovoljno je imati dva ili tri koji se mogu povezati i raditi zajedno. Tako dobivate jasnu sliku tko su vaši kupci i klijenti, što ih zanima te kako i na koji način im se možete obratiti.

Kako mjeriti uspjeh omnichannel strategije?

Ako ne pratite što se događa u vašoj strategiji, ne možete znati funkcionira li ili samo trošite vrijeme i budžet.

Dobra omnichannel strategija ne završava objavom na društvenim mrežama ili slanjem newslettera. Uspjeh se mjeri kroz ponašanje ljudi na svakom koraku, a upravo vam to podaci i omogućuju.

Evo što trebate redovito pratiti:

  • Open rate e-maila - koliko ljudi otvori vašu poruku? Ako su brojke niske, možda je problem u naslovu ili vremenu slanja.
  • Click-through rate (CTR) - koliko ih klikne na poveznicu unutar e-maila ili oglasa? Ako se otvara, ali se ne klikne, sadržaj nije dovoljno jasan ili motivirajući.
  • Vrijeme provedeno na stranici - korisnici koji se zadrže dulje obično su zaista zainteresirani. Ako odlaze u roku par sekundi, nešto ih odbija - spora stranica, loša navigacija ili nejasna ponuda.
  • Stope konverzije - koliki postotak ljudi koji su kliknuli zapravo napravi ono što želite: rezervira, prijavi se, kupi? Tu dolazite do pravog pokazatelja učinkovitosti.
  • Povrat ulaganja (ROI) - jeste li u konačnici zaradili više nego što ste uložili? Ovo je važno gledati u kontekstu, ne samo za jednu objavu, već kao sumu svih aktivnosti u kampanji.

Ne morate imati niti pratiti sve moguće metrike, ali ove osnovne bi trebali, jer vam mogu jako puno reći. Pratite brojeve i uspoređujte ih redovito i brzo ćete vidjeti što vam donosi rezultate, a što ne.

Najčešće greške koje treba izbjeći

Ako ste već krenuli povezivati kanale, odlično, ali isto pripazite na zamke.
Neke greške nisu tehničke naravi, nego greške u koracima tj. strategiji. I upravo one najviše koštaju.

Evo na što posebno treba paziti:

Nepovezani kanali

Najčešći problem je kad društvene mreže, e-mail i web ne „pričaju“ istu priču. Ako netko vidi vašu objavu, klikne, ne bi smio doći na stranicu koja nema veze s očekivanim. Takav raskorak zbunjuje, ali i odvraća ljude od akcije.

Zatrpavanje porukama

Više ne znači i bolje, pa tako i u komunikaciji. Ako šaljete previše poruka, a bez ikakvog plana, ljudi će vas ignorirati. Rješenje je u pametnom rasporedu, segmentaciji i smislenim porukama, ne u njihovoj količini.

Web stranica koja nije prilagođena mobitelima

Više od 60 % web prometa dolazi s mobilnih uređaja. Ako se vaša web stranica sporo učitava, gumbi su premali ili se sadržaj ne prikazuje kako treba, ljudi će je napustiti, bez puno razmišljanja.

Nema praćenja rezultata

Bez osnovnih podataka, svaka kampanja je zapravo samo nagađanje. Bez osnovnih brojki (tko je otvorio, kliknuo, rezervirao) ne znate što funkcionira. I svaka sljedeća kampanja je onda samo nova improvizacija.

Jednokratne kampanje bez konteksta

Objavite nešto, pošaljete newsletter i - nakon toga ništa. Ljudi zaborave na to, pogotovo ako ih ništa ne navodi dalje. Ako ste kampanju započeli, ali niste nastavili, ljudi će vas doživjeti kao brend koji se javlja samo kad nešto treba, a ne kao partnera kojem vjeruju.

Zato postavite sebi jednostavno pitanje: Bi li mene, kao kupca, ovakav put uvjerio u kupnju ili rezervaciju? Ako je odgovor “pa i ne baš”, onda znate od kuda početi i što mijenjati.

Omnichannel - vrijeme je za povezanu priču

Omnichannel ne znači gomilu dodatnog posla za vas. Znači rad s više smisla.
Kad znate što radite i s kojim ciljem, što mjerite i iz kojeg razloga - svaka sljedeća kampanja bit će bolja, jednostavnija i korisnija. Kako vama tako i vašim kupcima i klijentima.

Omnichannel marketing je također postao i potreba. U vremenu kad su ljudi preplavljeni informacijama, morate nuditi jasan, smislen i povezan doživljaj.


Ako nemate vremena, znanja ili resursa za to odraditi sami, tu je Zona plus.
Možemo vam pomoći spojiti web, e-mail i društvene mreže u strategiju koja donosi rezultate.

Kontaktirajte nas i javite nam u kojoj ste sada fazi, mi ćemo vam pomoći doći tamo gdje želite biti.