Jeste li ikada imali osjećaj kako vaš marketing “rastegnut” na puno strana, ali ne donosi rezultate? Objavite nešto na Instagramu, pošaljete newsletter, postavite oglas… Ali svaki od tih koraka, govori nešto drugo. Upravo tu je problem. Ljudi danas očekuju jednu jasnu priču.
Objavili ste nešto na Instagramu, poslali ste newsletter, platili oglas. Sve ste odradili kako treba, zar ne? Ali rezultat je izostao.
Ako vam se ovo događa, niste jedini. Većina malih poduzetnika i obrtnika danas koristi više komunikacijskih kanala, ali ih ne povezuje u jedinstvenu priču.
I upravo je u tome problem: nije samo važno gdje ste prisutni, već kako vaša komunikacija izgleda kad se svi kanali spoje.
A kad se svi kanali spoje, to je onda omnichannel marketing - pristup koji povezuje sve vaše kanale u jedno smisleno i korisniku prilagođeno iskustvo.
Sada vjerojatno koristite multichannel strategiju - imate web stranicu, Facebook stranicu, Instagram profil, a možda povremeno pošaljete i newsletter.
Postoje kanali, ali nisu povezani jedni s drugima.
Multichannel znači da ste prisutni na više mjesta, više kanala, ali svaki kanal funkcionira zasebno i ne nadopunjuje druge.
Kod omnichannel pristupa svi kanali surađuju međusobno, kako pružili dosljedno i povezano iskustvo, bez obzira gdje se netko uključio u proces.
Ako taj netko vidi vaš oglas na Instagramu, prijavi se na newsletter i zatim kupi putem weba, omnichannel strategija će će se pobrinuti za svaki korak i da je on smislen, poznat i koristan.
Evo kako bi to izgledalo:
Ali zašto je omnichannel važan, posebno za male poduzetnike?
Svaka nova godina donosi nova očekivanja od strane vaših kupaca i klijenata, vaše publike.
Ljudi su navikli da ih brendovi prate kroz razne kanale, pamte njihove izbore i komuniciraju personalizirano. Veliki brendovi to rade već godinama.
I upravo je ovo vaša prilika za stići baš te velike - jer omnichannel strategiju danas može primijeniti i mali tim, s pravim alatima.
Zašto bi trebali raditi omnichannel strategiju:
Omnichannel pristup je dostižan svima, pa čak i malim poslovanjima koje žele pametno upravljati komunikacijom i graditi trajniji odnos s kupcima.
Zamislite ovu situaciju: osoba vas prvi put vidi na Instagramu. Svidi joj se neka vaša objava i klikne na poveznicu u opisu profila (link in bio). Dolazi na vašu web stranicu, prijavljuje se na vaš newsletter i u e-mailu dobiva personaliziranu ponudu.
A ako ne završi kupnju, kasnije je na Facebooku čekaju oglasi s podsjetnikom.
To je omnichannel iskustvo u praksi. Svaki kanal ima svoju ulogu, ali svi zajedno vode istom cilju - konverziji.
Kako to izgleda:
Osoba ima dojam da komunicira s jednim brendom, a ne s više kanala.
1. Apartmani na obali
2. Organizator brodskih tura
S pozitivne strane, većinu stvari ne morate raditi sami.
Postoje alati koji se mogu povezati i automatizirati dijelove vaše komunikacije. Ako ih dobro postavite, oni će međusobno razmjenjivati podatke i omogućiti vam da svaki kontakt, klik i prijava imaju smisla.
Mailchimp je i dalje vodeći kad je riječ o slanju newslettera i automatizaciji e-mailova. Možete poslati dobrodošlicu novim pretplatnicima, postaviti niz poruka ili slati podsjetnik svima koji napuste košaricu, a ne dovrše kupnju. Ali, automatizacije više nisu dostupne besplatno.
Ako tražite povoljniju opciju, Brevo nudi odlične alate za automatizaciju i CRM po pristupačnim cijenama.
Meta Pixel i dalje radi i omogućuje praćenje posjetitelja vašeg weba i automatsko prikazivanje personaliziranih oglasa na Facebooku i Instagramu.
Nova preporuka je koristiti ga zajedno s Meta Conversions API-jem (CAPI), koji bilježi podatke direktno sa servera i zaobilazi ograničenja zbog kolačića ili blokatora.
GA4 je glavni (i besplatan) alat za razumijevanje što posjetitelji rade na vašoj stranici. Prati korisničke puteve, ponašanje na više uređaja, događaje i konverzije.
Za mala poslovanja nudi i više nego dovoljno - izvještaje, praćenje klikova, prijava, interakcija.
Ako u objavama ili e-mailovima dijelite linkove, vjerojatno ste se već susreli s alatima poput Bitlyja ili Rebrandlyja. Iako na prvu djeluju kao “alat za kraće linkove”, oni zapravo rade puno više. Pomoću njih dobivate i konkretne podatke koliko ljudi je kliknulo na taj link, kada su kliknuli i koji uređaj ili kanal su koristili (npr. Instagram, e-mail, WhatsApp).
Ako prikupljate e-mail adrese, vodite komunikaciju s gostima, klijentima ili kupcima, CRM alati vam u tome pomažu. Umjesto da podatke držite u tablicama, CRM vam daje pregled tko je tko, kada se javio, što je tražio i kako ste s njim komunicirali.
Alati kao što su HubSpot i Zoho CRM omogućuju vam:
I ne, ne treba vam hrpa alata koja ne komunicira međusobno.
Dovoljno je imati dva ili tri koji se mogu povezati i raditi zajedno. Tako dobivate jasnu sliku tko su vaši kupci i klijenti, što ih zanima te kako i na koji način im se možete obratiti.
Ako ne pratite što se događa u vašoj strategiji, ne možete znati funkcionira li ili samo trošite vrijeme i budžet.
Dobra omnichannel strategija ne završava objavom na društvenim mrežama ili slanjem newslettera. Uspjeh se mjeri kroz ponašanje ljudi na svakom koraku, a upravo vam to podaci i omogućuju.
Evo što trebate redovito pratiti:
Ne morate imati niti pratiti sve moguće metrike, ali ove osnovne bi trebali, jer vam mogu jako puno reći. Pratite brojeve i uspoređujte ih redovito i brzo ćete vidjeti što vam donosi rezultate, a što ne.
Ako ste već krenuli povezivati kanale, odlično, ali isto pripazite na zamke.
Neke greške nisu tehničke naravi, nego greške u koracima tj. strategiji. I upravo one najviše koštaju.
Evo na što posebno treba paziti:
Najčešći problem je kad društvene mreže, e-mail i web ne „pričaju“ istu priču. Ako netko vidi vašu objavu, klikne, ne bi smio doći na stranicu koja nema veze s očekivanim. Takav raskorak zbunjuje, ali i odvraća ljude od akcije.
Više ne znači i bolje, pa tako i u komunikaciji. Ako šaljete previše poruka, a bez ikakvog plana, ljudi će vas ignorirati. Rješenje je u pametnom rasporedu, segmentaciji i smislenim porukama, ne u njihovoj količini.
Više od 60 % web prometa dolazi s mobilnih uređaja. Ako se vaša web stranica sporo učitava, gumbi su premali ili se sadržaj ne prikazuje kako treba, ljudi će je napustiti, bez puno razmišljanja.
Bez osnovnih podataka, svaka kampanja je zapravo samo nagađanje. Bez osnovnih brojki (tko je otvorio, kliknuo, rezervirao) ne znate što funkcionira. I svaka sljedeća kampanja je onda samo nova improvizacija.
Objavite nešto, pošaljete newsletter i - nakon toga ništa. Ljudi zaborave na to, pogotovo ako ih ništa ne navodi dalje. Ako ste kampanju započeli, ali niste nastavili, ljudi će vas doživjeti kao brend koji se javlja samo kad nešto treba, a ne kao partnera kojem vjeruju.
Zato postavite sebi jednostavno pitanje: Bi li mene, kao kupca, ovakav put uvjerio u kupnju ili rezervaciju? Ako je odgovor “pa i ne baš”, onda znate od kuda početi i što mijenjati.
Omnichannel ne znači gomilu dodatnog posla za vas. Znači rad s više smisla.
Kad znate što radite i s kojim ciljem, što mjerite i iz kojeg razloga - svaka sljedeća kampanja bit će bolja, jednostavnija i korisnija. Kako vama tako i vašim kupcima i klijentima.
Omnichannel marketing je također postao i potreba. U vremenu kad su ljudi preplavljeni informacijama, morate nuditi jasan, smislen i povezan doživljaj.
Ako nemate vremena, znanja ili resursa za to odraditi sami, tu je Zona plus.
Možemo vam pomoći spojiti web, e-mail i društvene mreže u strategiju koja donosi rezultate.
Kontaktirajte nas i javite nam u kojoj ste sada fazi, mi ćemo vam pomoći doći tamo gdje želite biti.