U vrijeme kad svi guglaju sve, od najbliže pekare do automehaničara koji radi iza 16h, biti vidljiv na internetu je postalo preduvjet za opstanak. Posebno ako poslujete lokalno. I ako ste vi jedno od ovakvih poslovanja, tj. djelujete lokalno, za vas je idealan lokalni SEO. A što je lokalni SEO (i zašto se tiče baš vas)?
Lokalni SEO su sve one radnje potezi na internetu koje pomažu da vas ljudi iz vašeg grada lakše pronađu kada traže proizvod ili uslugu koju nudite.
I pod time ne mislimo na velike kampanje ni skupe oglase. Trebate se pokazati tamo gdje vas ljudi već traže.
Ako netko “gugla” "frizer Osijek", Google tada ne traži najboljeg frizera na svijetu, nego onoga koji je najbliži, ima dobre ocjene, točno radno vrijeme i jasno istaknutu lokaciju.
I što se tiče lokalnog SEO-a, ne morate biti najveći, najpoznatiji ni najskuplji, samo trebate biti prisutni i vidljivi.
Lokalni SEO pomaže čak i ako nemate web stranicu (iako bi je stvarno trebali imati). Ako imate lokaciju, radno vrijeme, telefon i kupce koji vas traže, to je već dovoljno za početak. Lokalni SEO je ono što povezuje fizički svijet (vaš lokal, servis, radionicu, salon, pekaru…) s digitalnim svijetom (Google pretrage, karte, recenzije).
A kupci su stvarni ljudi, svi oni pretražuju "zubar blizu mene" ili “gdje mogu popraviti perilicu”.
Ako vas ne pronađu, otići će nekome drugome, tko je poduzeo tih par malih koraka i tko se prikazuje. I zato vam treba lokalni SEO.

Ako imate samo jednu stvar koju ćete napraviti nakon što ovo pročitate, neka to bude otvaranje (ili uređivanje) Google Business profila.
To je onaj pravokutnik koji se pojavi sa strane kad tražite neku firmu: prikazuje naziv, adresu, lokaciju na karti, broj telefona, radno vrijeme, recenzije, fotke i još ponešto. Taj profil je ono što Google koristi kad odlučuje tko će se pojaviti na vrhu za lokalne pretrage.
Ako ga nemate, praktički ne postojite na karti. A ako ga imate, ali je poluprazan ili s netočnim podacima, netko drugi će vam preoteti kupca iako možda nudi slabiju uslugu, ali samo zato što je uredio svoj profil.
Evo kako otvoriti Google Business profil:
I na kraju potvrdite vlasništvo. Google vam pošalje kod na mail firme koji ste unijeli. Kad dođe, upišete kod i - gotovo.
Jednom kad potvrdite vlasništvo, možete uređivati sve podatke, odgovarati na recenzije i vidjeti koliko je ljudi pronašlo vaš profil.
Zvuči kao puno koraka, ali stvarno traje desetak minuta. A zauzvrat dobijete alat koji može odlučiti hoće li kupac pokucati baš na vaša vrata.

Ljudi vjeruju drugim ljudima više nego oglasima. Pogotovo kad su u žurbi i moraju donijeti brzu odluku. Recenzije su digitalna verzija preporuke 'od usta do usta'. Ako netko pročita kako ste ljubazni, brzi i pošteni, veća je šansa da će vas nazvati upravo zbog toga.
Google također jako voli recenzije. Što više pozitivnih (i stvarnih) recenzija imate, to vas više gura prema vrhu u lokalnim rezultatima. Ali nije stvar samo u broju, važna je i učestalost (redovite recenzije), autentičnost (ne kopiran ili generički tekst) i reakcija s vaše strane (vaši odgovori, pa čak i na negativne recenzije).
Evo kako to može izgledati u praksi:
Kako doći do linka za recenziju?
Najvažnije: nemojte ”žicati” pohvale. Ljudi vole pomoći kad su zadovoljni, ali ne vole pritisak. Budite iskreni, zamolite ih kad za to postoji povod i zahvalite se kad napišu recenziju, to se računa više nego što mislite.

Kada ljudi traže uslugu, rijetko će upisati samo "postolar". Napisat će "postolar Split" ili još konkretnije: "popravak cipela Trstenik". Zašto? Jer traže nešto specifično, blizu i odmah dostupno. Nitko se neće voziti po gradu i tražiti postolara.
To su lokalne ključne riječi - kombinacija usluge i lokacije. A upravo one pomažu Googleu spojiti ponudu s potražnjom.
Ako imate web stranicu, blog, Facebook stranicu, Instagram profil ili čak samo Google Business profil, iskoristite taj prostor. Ubacite naziv grada, kvarta, naselja ili poznatijih točaka u blizini: "blizu pijace", "kod bolnice", "u blizini autobusnog kolodvora"… Ljudi pretražuju baš tim riječima.
Nemojte pisati "najbolji kafić u Hrvatskoj" jer nitko to ne pretražuje. Oni traže "kolači centar Zadar" ili "kava za van Novi Zagreb". Koristite riječi koje bi vi osobno upisali kad bi tražili istu tu uslugu.
Kako to napraviti?
Zašto je to toliko važno?
Jer lokalne ključne riječi ne postoje samo “za Google”. To su riječi koje vaši budući kupci i klijenti već koriste. Vi im samo pomažete da brže i lakše dođu do vas.
Ukratko: neka Google zna gdje ste i kome se obraćate. Nema potrebe “loviti” cijelu Hrvatsku. Fokusirajte se na svoj, kvart, grad ili regiju - jer upravo tamo se traži ono što nudite.
Web stranica nije samo kako bi bila lijepa i viđena, treba raditi za vas svaki dan. Ako ljudi dođu na vaš web i ne mogu odmah shvatiti gdje ste, što radite i kako vas kontaktirati, samo će otići dalje. I to vrlo brzo.
Ne trebate stranicu s deset izbornika ni „o nama“, ni rime ni prozu ni poeziju. Trebate stranicu na kojoj se jasno vidi:
Ako vaša web stranica radi sporo, izgleda staro ili je nečitka na mobitelu, bolje onda da je ni nemate jer to danas odbija više nego što pomaže. S druge strane, ako imate jednostavnu, brzu, preglednu stranicu s osnovnim informacijama i jasno istaknutim pozivom na akciju (“Nazovite nas”, “Pošaljite upit”, “Započnimo odmah”), već ste ispred mnogo njih.
Dovoljno je:
Ako uz to imate vlastitu domenu (npr. www.zonaplus.hr), i stranica se otvara brzo na mobitelu, bit ćete draži Googleu. A ljudi će vas doživjeti ozbiljnije.

Facebook i Instagram nisu pravi SEO alati. Ali Google ih ne ignorira. Naprotiv.
Recimo da ste frizerski salon u Šibeniku. Objavite sliku nove frizure, označite lokaciju “Šibenik - centar” i napišete: “Prvo šišanje nakon godišnjeg - hvala što ste strpljivi!”
Google vidi lokaciju, vidi aktivnost, povezuje profil s vašim imenom i “šalje signale” da ste živa tvrtka koja radi. A ljudi koji žive par ulica dalje to prepoznaju i kliknu.
Isto vrijedi ako ste automehaničar, pekara, cvjećarna ili vodoinstalater.
- Objavite sliku iz radionice, snimku gotove torte, buket za dostavu, “prije-poslije” kupaonice, ali uvijek uz označite i lokaciju.
- Dodajte rečenicu poput: “Hitna intervencija u Novom Zagrebu. Kupac sretan i mi isto.”
- Takve objave grade povjerenje i podižu šanse za pojavljivanje i nekome drugome tko traži uslugu u toj četvrti.
I još nešto: povezujte sve što možete.
Google voli kad su stvari povezane, kad sve upućuje na isto ime, istu lokaciju i isti broj. A vaši potencijalni kupci vole kad vas mogu brzo pronaći, vidjeti kako i što radite te znati kako iza brenda stoje stvarni ljudi.

Ovo je sitnica zbog koje mnogi izgube vidljivost, a ni ne znaju kako je problem.
Na Facebooku ste “Pekara Sunce d.o.o.”, na Google profilu piše “Sunce Pekara”, a na web stranici samo “Sunce”. I još vam se broj telefona razlikuje…
Sad zamislite kako je Googleu, on ne zna je li to ista tvrtka ili tri različite. I što napravi?
Preskoči vas.
Google ne nagađa, nego traži podudarnost. A ako se naziv, adresa ili broj razlikuju, to mu izgleda nepouzdano. Isto je i s vašim kupcima. Ako naiđu na tri različite verzije istoga, ako nema dosljednosti, nestaje i povjerenje, ili još gore mislit će kako više ni ne radite.
U lokalnom SEO-u postoji pravilo koje se zove NAP:
Name - Address - Phone.
To znači kako ime firme, adresa i broj telefona moraju biti isti na svakoj platformi gdje postojite:
Ako niste sigurni gdje vam sve stoje podaci, napravite malu inventuru tj. googlajte svoje ime i pogledajte gdje ste sve navedeni. Ispravite sve razlike.

Lokalni SEO je kao i fizička trgovina, gledate tko ulazi, što ih zanima i zašto se neki vraćaju, a neki ne. I sve to možete pratiti online, ako imate Google Business profil, jer već imate pristup jednostavnim statistikama.
Pogledajte koliko ljudi vas je našlo, kliknulo na “Pozovi”, “Upute” ili “Web stranica”. To su konkretne radnje koje pokazuju da netko nije samo gledao nego je htio doći, nazvati ili saznati više.
Ako imate i web stranicu, uključite Google Analytics - potpuno je besplatan, a dovoljno je pogledati:
Ako, recimo, 70% posjetitelja dolazi iz Zadra, a vi planirate proširiti oglašavanje na Split, stanite i prvo “pokrijte” one koji vas već traže.
Isto tako, ako svi klikaju na stranicu “Usluge”, ali nitko ne zove možda trebate jasniji poziv na akciju ili bolju ponudu.
A najjednostavniji pokazatelj?
Telefon koji zvoni češće nego prije.
Ako vas ljudi zovu s pitanjima tipa “vidio sam vas na Googleu”, “našao sam vas na karti”, “imate odlične recenzije” to je dokaz kako ste na dobrom putu.
Praćenje rezultata ne mora biti komplicirano. Dovoljno je svako toliko pogledati brojke, primijetiti uzorke i na temelju toga prilagoditi što radite.

Vaši potencijalni kupci su vam doslovno iza ugla. Možda upravo sad sjede u kafiću dvije ulice dalje i traže nekoga tko nudi točno ono što vi radite. Ali ako vas ne mogu pronaći online otići će onome koga mogu.
Kod lokalnog SEO-a nema prečaca, nema ni trikova. Samo skup malih, ali pametnih radnji koje (kad ih dosljedno radite) donose prave ljude ravno k vama.
To su stvari poput:
Zajedno, te sitnice ne privlače “sve sa svih strana”, nego baš one koji su vam najbliži. One koji vas mogu i žele kontaktirati odmah.
Ako ste došli do kraja ovog teksta, napravite barem jednu konkretnu stvar već danas: otvorite ili uredite svoj Google Business profil. Provjerite jesu li svi podaci točni. Dodajte koju novu fotografiju. Napišite kratku objavu. To je početak.
Jer online vidljivost nije rezervirana za velike firme. Naprotiv. Najviše koristi onima koji rade lokalno i koji su se spremni pokrenuti.