Najbolji načini za digitalno oglašavanje malih poslovanja
02.05.2024. / Internet oglašavanje

Znate kako bi trebali ulagati u digitalno oglašavanje. Ali, znate li zašto je tu važno imati dobru strategiju digitalnog marketinga? Za vaše poslovanje i njegovu svijetlu budućnost, oglašavanje je obavezno. Ali što ako ste mali poduzetnik?

Ako u trenutku dok ovo čitate, nakon svega što s digitalnim marketingom možete postići, još uvijek ne ulažete u digitalni marketing za svoje poslovanje... 
Budite sigurni kako vaša konkurencija to definitivno čini.  
 
Barem danas agencija za digitalni marketing ima na izbor. Ali ako vam marketing ili barem vođenje društvenih mreža uopće nisu na umu (a kamoli na popisu bitnih stvari) - trebale bi biti. Jer, vaša konkurencija je sigurno upoznata sa svime što može postići sa digitalnim marketingom.  
  
Ako vi sjedite i čekate neka bolja vremena, sami ste sebe već na početku otpisali. 
 
Započeti posao i postati poduzetnik bez strategije digitalnog marketinga je kao plivanje protiv struje. Zavezanih očiju. S obje ruke iza leđa.   
 
Ali – trebali bi uzeti u obzir sve opcije s kojima možete pomoći vašem poslovanju. Najprije trebate dobro odvagati u kojem smjeru želite ići.   
  
Ako imate priliku uspjeti, zbog čega onda sjediti i čekati, kada možete pomoći sami sebi.   
 
Kako bi iz svog poslovanja izvukli najviše koristi, trebali biste u njega ulagati.  
 
Želite li dovesti svoju tvrtku na nivo kakav ona zaslužuje, definitivno biste trebali dio svog budžeta uložiti u online oglašavanje.   
 

 

Nitko vas neće pronaći ako se pravite nevidljivi tj. ne oglašavate se  

Čini vam se kako je cijeli svijet digitaliziran i sve se odvija online; kupnje, pretraživanja, učenje, druženja i ostalo? To je uvelike i točno.   
 
I zato bi vam pri početku svakog poslovanja prva stvar na popisu trebala biti dobra strategija digitalnog marketinga.  
Strategija ima za cilj povećati vašu digitalnu prisutnost, a ona podrazumijeva sljedeće:  

1. Web stranica 

Vaša web stranica mora biti prilagođena mobilnim uređajima, jer veliki broj ljudi pristupa internetu preko pametnih telefona. 
Web mora biti SEO optimiziran tj. optimalno strukturiran za pretraživače, kako bi se povećala vidljivost u rezultatima pretrage tj. za početak bogat ključnim riječima, dobrim tekstovima i kvalitetnim slikama.  
Web stranica mora biti jasna i laka za upotrebu. 

2. Društvene mreže 

Odaberite platforme gdje se nalazi vaša ciljana publika, kao što su Facebook, Instagram, LinkedIn, X (bivši Twitter) ili TikTok. 
Redovito objavljujte i održavajte konstantnu komunikaciju sa svojim pratiteljima. 
Angažirajte se kroz komentare, poruke, storije, Reelse i sl. 

3. E-mail marketing 

Redovito šaljite newslettere onima koji su se na njih prijavili. Neka budu puni korisnih informacija ili posebnih ponuda. Personalizirajte svoju mailing listu, odnosno segmentirajte  kako bi poruke bile prilagođene specifičnim interesima primatelja.

4. Oglašavanje 

Koristite Google Ads ili društvene mreže za ciljane PPC (pay per click - Plaćanje po kliku) oglase koji su odlični za veće konverzije. 
Obavezno radite remarketing tj. ponovno ciljajte posjetitelje koji su već pokazali interes za vaše proizvode ili usluge. 

5. Sadržajni marketing 

Redovito objavljujte kvalitetan sadržaj koji je relevantan za vašu nišu, u obliku blogova ili članaka.  
Napomena: Uključivanje videa u vaš sadržaj može poboljšati angažman i SEO. 

6. Analiza i praćenje 

Koristite alate poput Google Analyticsa za praćenje prometa na web stranici i učinkovitosti marketinških kampanja. 
Redovito prikupljajte povratne informacije od kupaca/korisnika/klijenata kako biste poboljšali i  svoju uslugu i marketinšku strategiju. 
  
 
Za početak je najbitnije imati dobru web stranicu, na koju će biti usmjereno vaše oglašavanje.  
 
Vaši korisnici će vas htjeti pronaći online, a ako vas tamo nema, onda se ni ne možete profilirati u digitalnom svijetu.   
 
Nikome neće pasti na pamet tražiti po gradu gdje se vi nalazite, nego će pretraživati Google.  
A ako niste na internetu... znate i sami - zapravo ni ne postojite.  
 
Svi oblici oglašavanja, bili oni tradicionalni ili digitalni, su tu kako bi vaš brend i vaša cijela priča bili prepoznati. Ako se ukaže bilo koja prilika za oglašavanje ili samopromociju u bilo kojem obliku, ni slučajno je nemojte propustiti.  
  
Znajte i ovo - kvaliteta je (uvijek) bolja od kvantitete, te je bolje učvrstiti svoju online poziciju na nekoliko mjesta, ali učiniti to vrhunski, nego od svega po malo pa na kraju ništa.

   

  

Kod digitalnog oglašavanja ne možete očekivati dobiti nešto od ničega  

Naravno, uzaludno je očekivati kako će nešto nastati iz apsolutno ničega, a isto to vrijedi i za oglašavanje.   
 
"Onaj tko me treba će me pronaći", možda je i bila odlična poslovna strategija otprilike 20-ih godina prošlog stoljeća, ali danas je konkurencija ogromna.   
  
Potreba za oglašavanjem se nameće sama od sebe, kao suštinska potreba svake tvrtke, bez obzira na njenu veličinu. Oglašavati svoje malo poslovanje, možete ovako:  

  • Plaćanje po kliku (PPC) - koristite Google Ads koji će prikazivati vaš oglas na vrhu pretraživača (na temelju određenih ključnih riječi). 
  • Društvene mreže - na Facebooku ciljajte specifične skupine s prilagođenim oglasima. Iskoristite Instagram za privlačenje pažnje oglasima s atraktivnim slikama i videima. LinkedIn je idealan B2B oglašavanje, pa tu ciljajte profesionalce i poslovne korisnike. 
  • Retargeting/Remarketing - ponovno ciljajte posjetitelje vaše web stranice putem oglasa koji će ih pratiti dok “surfaju” internetom. Koristite Facebook Pixel za retargeting posjetitelja vaše web stranice na Facebooku i Instagramu. 
  • Influencer marketing - surađujte s infuencerima koji imaju veći broj pratitelja na društvenim mrežama, jer oni mogu promovirati vaše proizvode ili usluge svojoj publici. 
  • E-mail marketing - šaljite ciljane mailove svojim pretplatnicima, kako bi s njima dijelili koristan sadržaj, obavijestili ih što je novoga kod vas, koja je akcija itd. 

Oglašavanje ne znači trošenje ogromne svote novaca, osobito ako nemate sredstava ili ako tek započinjete svoju priču.  
Ponekad je i malo sasvim dovoljno, ako je vaša strategija digitalnog marketinga dobro napravljena te cilja publiku koja je za vas najbolja.  
 
   

Digitalno oglašavanje vas povezuje s vašom publikom... 

Današnje oglašavanje je personalizirano. To znači kao za cilj ima povezati vašu publiku (vašeg kupca ili klijenta) s vašim poslovanjem na prisan i osoban način.  
 
Ako se ciljano oglašavate i sudjelujte u komunikaciji sa vašom publikom, vrlo brzo s njima možete uspostaviti odnos pun povjerenja.  
 
A to ćete moći učiniti samo ako je i vaše poslovanje prisutno online.   
  
Online prisutnost pomaže učvrstiti vaše malo poslovanje te dovodi i do pozicioniranja na tržištu.  
 
A kako nitko to ne može napraviti bolje od vaše publike, rad na njihovom povjerenju kroz marketinške kampanje je izuzetno važan.  
Kao i vaša online komunikacija s njima.   

...ali i sa zaposlenicima   

Ako vaše malo poslovanje ima i zaposlenike, oni će sigurno cijeniti rad u poticajnoj okolini, kao i rad za tvrtku koja ima vrhunske proizvode i koja ulaže u svoj brend.   
  
A ako uz ulaganje u poslovanje, usput ulažete i u zaposlenike, kako vaša tvrtka raste i napreduje, tako će i oni će s njom.  
Nemojte propustiti svojim zaposlenicima dati do znanja koliko su vam važni.  
 
Uključite ih u razvoj svoje marketinške kampanje, gdje i koliko je to moguće. 
A kad smo već kod toga... 
 
Ako niste primijetili, na društvenim mrežama su sve popularnije objave iz ureda, “behind the scenes” i pravi, stvarni zaposlenici.  
Vašu publiku, dakle, zanima kako radite, što radite kao i tko za vas radi.  
 
Napravite objavu ili čak oglas na temu “upoznajte naš tim” i provjerite koliko će ljudi kliknuti na to.  
  
A što se tiče uključivanja zaposlenika u procese digitalnog marketinga - nikad ne znate koliko dobru ideju netko može imati.  

  

Dobra strategija digitalnog marketinga je važna, jednako kao i sadržaj    

Dobra marketinška strategija može poništiti slabe točke koje vaše poslovanje eventualno ima.  
 
Nemojte se fokusirati na samo jedan oglašivački kanal. Što više publike dosegnete - to bolje za vas.   
  
Ulaganje u oglašavanje te marketing društvenih mreža kao što su Facebook ili Instagram, ulaganje je u razvoj vašeg malog poslovanja.  
Oglašavanje bi i trebali gledati kao ulaganje u vlastito poslovanje - jer će vam se višestruko vratiti.      
  
Vaše će malo poslovanje puno brže uspjeti ako ste prisutni na Facebooku, Instagramu, LinkedInu, i ostalim platformama. Osobito i ako se oglašavate.  
 
Oglašavati se možete na digitalni, ali i na onaj tradicionalni način - kao što su letci, radio reklame i slično, osobito ako se za početak želite pozicionirati lokalno.  
 
Uglavnom, bitna je vaša online prisutnost i da vaša publika dobije priliku za upoznati vaš brend.    
  

Online oglašavanje i online prisutnost “ne idu” bez web stranice 

Online prisutnost je osnova za svako poslovanje danas. 
 
A web stranica je ona koja povezuje cijelu vašu priču i mjesto je na koje vode vaši oglasi. Web stranica je i prvi susret vašeg publike (budućih kupaca i klijenata) s vama.  
 
I iako je online prisutnost postala "obavezna", nemali broj poduzetnika smatra kako je web stranica manje bitna. 
  
Ali vi sigurno niste jedni od njih, jer čitajući ovaj tekst ste polako shvatili što vam je važno.  
 
Sve je (naravno) važno - bitno je znati odrediti prioritete.   
  
Trebate biti svjesni kako je ulaganje u marketing, u web stranicu i u zaposlenike, ulaganje u najvažnije dijelove vašeg poslovanja i vašu budućnost.  
  
Ni najveće kompanije nisu počele s pozicije na kojoj su sada. A baš oni najveći su počeli većinom iz vlastitih garaža.   
 
Baš te tvrtke koje zarađuju milijarde, ulažu ogromne svote u marketing, redovito se oglašavaju te su većinom na top pozicijama na Google-u.  
 
Možda njima oglašavanje ni ne treba. Možda je to doista i istina.  
Ali kako bi se inače povezali s publikom i promovirali svoje proizvode?  
 

     

Pronađite agenciju za digitalni marketing koja vam odgovara  

Digitalni marketing ćete trebati čak i prije nego što započnete s radom svog poslovanja. 
 
Neka vaša publika i budući kupci, unaprijed znaju da stiže nešto što će im promijeniti život.    
  
Imate li mogućnosti, uložite u marketinški tim unutar tvrtke ili unajmite tvrtku koja će vas u tome podržati.  
 
 
Agencija za digitalni marketing će vas moći razumjeti te saslušati sve vaše potrebe i želje. Napravit će strategiju digitalnog marketinga koja će vam najbolje odgovarati. 
  
Ako tek počinjete svoju priču, marketinška agencija će vidjeti i širu sliku, koju vi možda ne vidite.  
 
Biti će tu za vas, usmjeravat će vas na pravi put i biti tu za vas kad god budete imali nekih nedoumica i pitanja. A sigurno je kako ćete ih imati.   
 
A ako je to slučaj - kontaktirajte nas već danas.